Начало Избрани Макларън се чуди дали да продължи да развива MCL38

Макларън се чуди дали да продължи да развива MCL38

1068
0
Макларън MCL38
снимка, Макларън

Макларън се чуди дали да продължи да развива MCL38. Според Андреа Стела, отборът има някои готови новости, включително под. Италианецът обаче се притеснява, че тези компоненти могат да влошат представянето на автомобила.

Британският отбор е изправен пред дилема дали да въведе подобрения на пода на своя MCL38. Понастоящем ва е най-добрият автомобил на стартовата решетка. Най-прясното доказателство беше успехът на Ландо Норис в Сингапур. Британецът потегли от полпозишън и водеше във всяка една обиколка на пистата Марина Бей. Преднината на Норис спрямо втория Макс Верстапен беше повече от 20 сек.

Силното представяне позволи на Макларън да заеме лидерската позиция в шампионата при конструкторите. Това е най-вече резултат от предпазливостта в плановете за модернизация и от това, че екипът се придържа към дизайна на пода, който беше представен в Маями.

Подходът на Макларън е коренно различен спрямо тези на Ред Бул, Ферари, Мерцедес и Астън Мартин. Всички тези екипи представиха няколко различни конструкции на пода, но се сблъскаха със сериозни проблеми с баланса на своите болиди. Това позволи на Макларън да дръпне напред и да отвори разлика.

Настоящият пакет на Макларън изглежда работи добре на всякакви писти, особено на такива с висока притискаща сила като Сингапур. Въпреки това Андреа Стела намекна, че отборът може да направи някои промени в MCL38 до края на сезона.

Голяма част от F1 отборите, включително Ферари, Ред Бул и Мерцедес, ще представят сериозни пакет с актуализации в Остин. Затова Стела смята, че неговият отбор може да изостане, ако не продължи да развива автомобила.

Запитан за дилемата, пред която е изправен отборът, Стела каза: „Честно казано, това беше една от мислите ми след състезанието.“

„Имаме някои неща, които подготвяме от известно време. Когато имаш такова представяне на пистата, винаги можеш да подхождаш предпазливо към нещата от гледна точка на развитието“, сподели Стела.

„Но в същото време трябва да се доверим на процеса. Трябва да се доверим на начина, по който сме работили досега. Вече казах, че сме отделили време, за да сме сигурни, че постигането на резултати на пистата ще бъде една надлежна проверка. Затова не мисля, че това ще промени плановете ни“, добави ръководителят на Макларън.

Стела смята, че на съперниците на Макларън няма да им е необходимо много, за да наваксат изоставането си, особено ако въведат работещи подобрения

„Знаете ли, не съм сигурен, че в F1 че можете да се отдръпнете твърде много напред. Отдръпването означава, че другите могат да ви настигнат“, каза директорът на Макларън.

„Ние не знаем какви са плановете на другите. Ред Бул бяха на писта, на която смятаха, че няма да са много конкурентоспособни. Но в крайна сметка те бяха потенциално втори. Също така смятам, че не видяхме Ферари [в най-добрата им форма], тъй в първите две тренировки те изглеждаха толкова бързи, колкото и ние.“

„Затова мисля, че това състезание може да е било малко ласкаещо. Ситуацията от гледна точка на конкурентоспособността не е толкова ясна. Бих казал, че трябва да продължим да бъдем агресивни по отношение на развитието“, заключи Андреа Стела.

Междувременно главният дизайнер Роб Маршал разкри, че планът на екипа е бил да се увери, че всяко подобрение е допринесло за направата на голяма стъпка напред.

„Става дума за преследване на притискането през цялото време. Ние като че ли обичаме да събираме парчетата и да правим голям удар. Досега просто се фокусирахме върху това основно да събираме тези парчета. Надявам се, че в някакъв момент ще имаме още едно подобрение, което да предоставим“, каза Маршал.

„В известен смисъл е хубаво да предоставяме много малки подобрения през цялото време, като нашето малко крило в Сингапур. Но също така понякога трябва да задържиш малко, докато чакаш да се появят едновременно няколко нови части.“

„Предимството на това е, че често парчетата не се комбинират много добре или толкова добре, колкото си мислите, че ще се комбинират. Ако ги доставите в един пакет, тогава тази комбинация от части е била заедно в CFD и е преминала е заедно през въздушния тунел. Така можете да сте по-сигурни, че всичко това работи добре заедно.“

„Ако го правите на парче, може да въведете подобрение на една част, а след това да работите по друга част и да откриете, че всъщност тя е малко компрометирана от предишната промяна, която сте направили“, добави главният дизайнер на Макларън.