Тимът на Мерцедес се постара да събере колкото се може повече информация както за пистата Съркюит ъф ди Америкас, така и за поведението на автомобилите си. В първата свободна сесия на трасето до Остин Нико Розберг кара с изпускателна система без Коанда ефект, за да се направи сравнение между управлението на F1 W03 с двата варианта. Това бе направено с оглед на работата за 2013 г., след като наскоро шефът на тима Рос Браун призна, че прекаленото съсредоточаване върху двойния DRS е довело до изоставане в други области.
– Беше наистина много полезен ден в Остин. Първоначално ниските температури и консервативният избор на гуми означаваха, че трудно ги загрявахме. Самото трасе е наистина вълнуващо, но е и предизвикателство за инженери и пилоти – каза Браун.
Пилотите на тима Нико Розберг и Михаел Шумахер също изразиха одобрението си за конфигурацията.
– Програмата ни вървеше добре в тренировките, а поведението на колата бе по-добро, отколкото в миналия старт – продължи Нико. – Условията бяха малко по-сложни. Иначе бяхме посрещнати прекрасно в Съединените щати и е страхотно колко фенове имаше по трибуните в петък.
Шумахер е един от двамата състезатели сред настоящите 24 във Формула 1, печелил надпревара с името Гран при на САЩ (другият е Люис Хамилтън). Той заяви, че е хубаво да се върне там и се надява запалянковците да оценят Формула 1.
– Пистата определено ще помогне да покажем колко атрактивен е спортът ни. Обиколих я със скутер, което бе много различно от усещането в кокпита, където седя толкова ниско. Настилката бе доста мръсна, особено извън появилата се състезателна линия, но има потенциал за наистина добро шоу. Що се отнася до програмата ни, то във втората тренировка имахме известни грижи с гумите – спукване ни забави за малко – обясни седемкратният световен шампион.