Начало Автомобилни новини Renault Emblème: Концептуален водородно-електрически хибрид

Renault Emblème: Концептуален водородно-електрически хибрид

684
0
Renault Emblème

Renault представи нов концептуален модел на семеен автомобил. С помощта на горивна клетка като удължител на пробега електрическият Emblème изминава 1000 км с темпо като при двигател с вътрешно горене.

Хибридите скоро може да се отърват от етикета „преходна технология“. Концепцията за комбинирано задвижване се радва на все по-голяма популярност на фона на отслабващия бизнес с електрически автомобили. Renault явно иска да се възползва от тази динамика и издига термина „хибрид“ на ново ниво. Вместо да използват конвенционален двигател с вътрешно горене в помощ на електромотора, французите инсталират горивна клетка.

Захранване с акумулатор и горивна клетка

Идеята за водородно-електрически хибрид съществуваше още преди няколко години. Фирмата  за инженерни услуги AVL инсталира като пример подобна конфигурация в Passat GTE. Идеята зад нея беше пробегът да бъде удължен с водород, а не със скъпа голяма батерия. Сега обаче Renault се възползва от факта, че разходите за батерии междувременно са намалели, и използва акумулатор  с по-голям капацитет.

Електрически двигател, батерия и горивна клетка

Конфигурацията, която производителят планира за концептуалния автомобил „Emblème“, се състои от електродвигател с външно възбуждане и мощност 160 кВт, който черпи енергия от батерия NMC с капацитет 40 кВтч. При по-дълги пътувания обаче 30-киловатова горивна клетка поема задачата да доставя енергия. Съответният резервоар побира 2,8 килограма водород, чието зареждане отнема по-малко от пет минути. Според Renault това означава, че Emblème може да измине разстояние от 1000 км също толкова бързо, колкото и автомобил с конвенционален двигател с вътрешно горене – но с нулеви емисии (освен вода). Без зареждане с ток, с две спирания и 75% електричество от горивната клетка. За ежедневните пътувания, като например придвижването до работа обаче, енергията ще идва  от батерията.

Не само задвижването е устойчиво

Разбира се, в духа на времето устойчивостта е от значение не само по отношение на задвижващата система. Рециклираните материали, кръговата икономика и производствените процеси с намалено съдържание на CO₂, базирани на възобновяеми енергийни източници, би трябвало да гарантират, че Emblème ще отделя само 5 тона замърсители през целия си жизнен цикъл. Публичната премиера на концептуалния автомобил ще се състои на автомобилното изложение в Париж в края на октомври.