Начало Избрани Марко не се притеснява от продължаващото напускане на кадри в Ред Бул

Марко не се притеснява от продължаващото напускане на кадри в Ред Бул

518
0
Хелмут Марко
Хелмут Марко, снимка Ред Бул Контент Пуул

Хелмут Марко не се притеснява от продължаващото напускане на кадри в Ред Бул. Според него, такъв процес е напълно нормален в един тим. Марко също така се фокусира върху това Ред Бул да подобри настоящия си автомобил и да помогне на Макс Верстапен да защити титлата си.

Сътресенията в Ред Бул продължават. По-рано тази година тимът обяви раздялата си с Ейдриан Нюи. 65-годишният дизайнер избра да отиде в Астън Мартин. Малко след това екипът обяви, че спортният директор Джонатан Уитли също си тръгва, за да ръководи бъдещия тим на Ауди в F1. В края на миналия месец стана ясно, че главният стратег Уил Кортни напуска в посока Макларън. В края на миналия сезон Ред Бул се раздели и с главния инженер Роб Маршал, който също отиде в Макларън

След обявяването на раздялата с Кортни, Йос Верстапен не пропусна да отправи нови критики към Ред Бул и да посочи поредната раздяла с ключов специалист. „Ето за какво предупреждавах… Сега [напускат] твърде много хора“, каза Верстапен.

Марко обаче не е съгласен с думите на Верстапен-старши. Според австриеца такъв процес е напълно нормален. На въпроса дали борбата за власт между Кристиан Хорнер и него самия може да е причина за тази ситуация, Марко отговори така: „Не, не. „Ами, бих казал, че е естествено развитие, особено когато си толкова успешен, колкото бяхме ние. В такъв случай хората избират да отидат на друго място.“

„[Кортни] имаше оферта, която беше значително по-привлекателна от гледна точка на позицията и финансите. Точно такъв беше случаят с повечето от споменатите хора“, добави съветникът на Ред Бул.

Австриецът също така уточни, че Хана Шмиц ще бъде единственият кандидат да замени Кoртни като главен стратег.

„Трябва да бъдем заедно и да направим всичко възможно, за да гарантираме, че този световен шампионат ще бъде спечелен и че ще създадем успешни автомобили и за следващата и по-следващата година. Това е основата, която да ни помогне да задържим един Макс Верстапен“, обясни Марко.

Верстапен има договор с Ред Бул до 2028 г. Въпреки това той може да си тръгне предсрочно, особено ако не разполага с конкурентен болид. По-рано тази година Мерцедес опита да отмъкне трикратния световен шампион. В крайна сметка обаче тимът от Бракли избра Андреа Кими Антонели за заместник на напускащия Люис Хамилтън.

Не е тайна, че Астън Мартин също се интересува от Верстапен. Според Майк Крак, вратата за нидерландеца „винаги е отворена.“ Събирането с Нюи и Хонда може да изкуши Верстапен да напусне Ред Бул и да отиде в Астън Мартин. Това обаче няма как да се случи преди 2026 г.

Запитан дали Нюи би могъл да промени сегашното положение на Ред Бул, Марко отговори така: „Това е илюзорен риторичен въпрос. Имаме разнообразен екип, който трябва да установи проблема и да го реши.“

Ред Бул има един сериозен недостатък в сравнение с конкурентните тимове- въздушния тунел. Съоръжението на тима в Бедфорд е много остаряло и е построено преди повече от 60 години. Миналата година Ред Бул започна строежа на нов аеродинамичен тунел в Милтън Кийнс, който трябва да влезе в експлоатация до 2026 г.

„Един по-модерен аеродинамичен тунел би помогнал. Нашият тунел е следвоенен модел, построен от британската армия. Вече не сме в крак с времето. Затова се надявам, че новият ни въздушен тунел ще бъде пуснат в експлоатация през 2026 г.“, заключи Хелмут Марко.