Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Лотус ще разчитат на 6 к.с. повече в САЩ и Бразилия

Лотус ще разчитат на 6 к.с. повече в САЩ и Бразилия

82
0 коментара
Кими Райконен

Екипът на Лотус ще може да разчита на около 6 к.с. повече за последните две надпревари от шампионата на Формула 1 за 2012 г. (в САЩ и Бразилия). Толкова мощност успяха да възстановят в Енстън с последния вариант на появилата се в Корея нова изпускателна система.

Отиването на непознато трасе (като това в Остин) определено е по-сложно, отколкото на такова, където вече сме карали. Хубавото е, че всички сме в една и съща позиция в това отношение. Все пак за инженерите е по-сложно, но направихме доста симулации и разполагаме с основните настройки за окачването, крилата, предавателните числа на скоростната кутия. Подробностите ще изясним на самата писта. С екипа все още експериментираме с последната еволюция на изпускателната ни система, използваща Коанда ефекта. При нея имаме същото ниво на аеропритискане като в Корея и Абу Даби, но не ни коства толкова мощност, колкото предишния вариант. Изпробвахме я на Яс Марина, но решихме в състезанието да се доверим на познатата ни вече спецификация от Йонгам. Сега, след като и тестовете за млади пилоти отминаха, сме убедени, че тази последна еволюция ще ни върне около 6 к.с. за последните два старта от сезона. Освен това ще имаме новости в аеродинамиката и по предното крило – обясни техническият шеф на отбора Джеймс Алисън.

Поведението на Е20 с последните промени по автомобила е на ниво, макар че в Корея и Индия това не е проличало в резултатите, продължи Алисън. Темпото на автомобила обаче е било силно и там, и в Абу Даби, където Кими Райконен спечели победа.

Нужен ни бе добър резултат от квалификацията, за да имаме достатъчно добър шанс в състезание – каза още техническият директор. – В Абу Даби за първи път от доста време насам автомобилът се оказа в ситуация да върви на чиста писта и победихме.

Той отбеляза, че на новата Съркюит ъф ди Америкас има огромно разнообразие от завои и това ще я направи още по-сложна при търсенето на настройки. В теста за млади пилоти пък са изследвани различни концепции за развитието на Е20, както и да се сравнят данни от симулациите във фабриката и пробите в аеротунела с реалното поведение на колата на писта.