Начало Тест драйв Новият Ford Mustang – модерна класика

Новият Ford Mustang – модерна класика

6231
0
Ford Mustang Dark Horse

Днес трендът е екология, електричество, хибриди. Някак си би било логично легендарният Mustang на Ford да се пенсионира след шестото си поколение. Но не! За 60-годишнината на модела се появи изцяло нов Ford Mustang. Иконата няма вида на архаична реликва, запазва класическия силует на Mustang, но е с наистина модерна визия, стилен и елегантен дизайн. Да, под капака му се намира класически V8, 5,0-литров бензинов двигател, но супер ефективен и в крак с времето. Скоростната кутия би могла да е 6-степенна механична или 10-степенна автоматична. 446 конски сили е мощността за GT модела и 453 конски сили за версията Dark Horse, която имам за тест при представянето на модела от Мото-Пфое.

Новият Mustang е малко по-дълъг и по-висок от колата, която замества, въпреки че не е по-широк

Стилът му е модерен, но отново е взел естетическо вдъхновение от легендарния оригинал, произвеждан от 1964 до 1973 г. Версиите са купе и кабриолет с мек покрив. Всички са с така наречените тройни предни и задни светлини. За предните това е детайл, оформен от самите светодиоди и индикаторите в елегантните клъстери, а отзад ревниво е запазен традиционният дизайн на светлините на Mustang. Отличителни черти още са изпъкнали задни ръбове и широката линия на покрива. Гамата се предлага с най-малко 19-инчови джанти и спортни четворни изпускателни тръби отзад.

Вариантът Dark Horse, който карам, е с различни лога и иконографии – основно свежата графика на коня. Те информират, че версията е малко по-специална от „обикновен“ GT. Освен това има големи всмукателни отвори в предната решетка, за да насочи повече охлаждащ въздух към V8 двигателя. Вентилационният отвор на капака пък засмуква горещия въздух от двигателния отсек. Отличава се с по-агресивен преден и голям заден спойлер, кацнал върху багажника.

Вътре доминирана панелът, който във Ford наричат „панел на изтребител“. Това е 12,4-инчов дисплей пред водача, интегриращ се добре в основния 13,2-инчов сензорен екран за най-новата информационно-развлекателна система „SYNC 4“.

Почти всички функции се управляват чрез екрана, включително и климатикът. Старите превключватели са заменени от шест бутона

С тях се достига до някои от по-интересните, специфични за модела подменюта на информационно-развлекателната система, включително възможността циферблатите в клъстера да се направят като тези на трето поколение Mustang с каросерия на Fox, произвеждано от 1979 г. до 80-те години на миналия век. Ford също е преместил различни функции (включително превключвателя за режим на шофиране) върху волана.

Към качеството на материалите трудно може да има критики. Тестовият автомобил е дори с опционалните спортни седалки Recaro. Те изглеждат по-добре от стандартните, облечени в синя кожа и са с механична настройка и функция за подгряване. Стандартните седалки разполагат с обдухване и електрически настройки. Те са по комфортни и по-удобни за по-дълго шофиране. Спортните пък са с по-добри странични опори, които държат шофьора при резки завои.

Багажникът от 381 литра е впечатляващ за такъв автомобил, но задните седалки продължават да са подходящи предимно за по-дребни хора или кратки пътувания.

Тестовият Dark Horse е с 453 к.с. От другата страна на Атлантика той е с 500 к.с.

Американските модели имат по-голяма мощност, защото техните ауспуси не са обременени с бензинови филтри за твърди частици, както в Европа. Независимо от това, силата му е осезаема, динамиката е сериозна. Амортисьорите MagneRide при стандартен режим са сравнително меки, но в режими Sport или Track се втърдяват и правят автомобила по-остър, но и по-стабилен на пътя (или пистата). Dark Horse е чудесен в бързи завои и при ускоренията. Управлението е с превъзходен контрол, не се усеща теглото от 1,8 тона. Може да се разчита напълно на подобрените шестбутални спирачки Brembo.

Изпускателната система на Dark Horse издава възможно най-добрия шум и разполага с допълнителни 7 к.с. спрямо обикновения V8 GT. Dark Horse ускорява от 0 до 100 км за 5,2 секунди. Това е само с една десета от секундата по-бързо от GT и е вдъхновяващо. С автоматична скоростна кутия ускорението на Dark Horse е 4,4 секунди – по-добро с половин секунда от това на GT варианта. Двигателят V8 заслужава да бъде похвален. Освен сензационния, превъзходен шум при ниски обороти той демонстрира бурен въртящ момент по най-добрия възможен начин.

При нормално шофиране в града трябва да се съобрази, че колата е широка близо 2 метра и разминаването по някои от по-тесните улици може да е проблем

Но са налични всички модерни системи за безопасност като адаптивен круиз контрол, система за следене на лентите и други. Много интересна новост в новия Mustang е система за предпазване от дупките. Тя следи кормилното управление, окачването и спирачките и определя дали едно или повече от колелата на автомобила ще се сблъскат със сериозна депресия в пътната настилка. Ако го направи, тогава той „задържа“ колелото, за да предотврати разбиването му в дупката. Това намалява шанса за повреда на колелото и по-малко блъскане на пътниците вътре. Изглежда важна система за нас.

Цената на новия модел започва от 118 900 лева за GT купе с механична трансмисия и достига до 154 100 лева за Dark Horse изпълнение с автоматична трансмисия.