Начало Избрани Монтоя: На Астън Мартин им е необходим Верстапен. Макларън трябваше да приоритизира...

Монтоя: На Астън Мартин им е необходим Верстапен. Макларън трябваше да приоритизира Норис в средата на сезона

811
0
Макс Верстапен, Ландо Норис
Макс Верстапен и Ландо Норис; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Фернандо Алонсо е изумителен пилот, но в дългосрочен план на Астън Мартин им е необходим Макс Верстапен, смята Хуан Пабло Монтоя. Колумбийският пилот коментира, че отборът от Силвърстоун работи по проект, нуждаещ се от един от най-добрите автомобилни състезатели в света.

„На Астън Мартин е необходим правилният пилот, който да може да свърши работа. Фернандо е изумителен състезател, но колко още ще кара? Не мисля, че Ланс Строл ще отиде някъде другаде. Алонсо не е дългосрочна опция за Астън Мартин. В един момент ще им се наложи да вземат решение“, посочи Монтоя

„Имат Хонда. Вече имат Ейдриан Нюи, така че защо да не привлекат Макс? За целта е необходимо да направят на Макс предложение, каквото са дали и на Нюи, но дори по-изгодно. Астън Мартин работи по дългосрочен проект и им е необходим един от най-добрите пилоти в света, ако не и най-добрият. Колкото по-добре се представя Верстапен, толкова повече ще печелят и той, и компанията“, каза още Монтоя.

Колумбиецът, който постигна 7 победи в 94 старта във Формула 1, сподели също така, че според него от Макларън са закъснели с приоритизирането на Ландо Норис като №1 в отбора за втората половина от състезателната 2024 г.

„Като става дума за този сезон, то сега навлизаме в жизненоважна фаза със състезанията в САЩ, Мексико и [Лас] Вегас. Дали Макларън не сбърка като не направи Ландо №1 по-скоро? А Макс може ли да се държи за второто място (в надпреварите) и да натрупа достатъчно точки? Трудното за Макларън е, че Верстапен продължава да финишира на подиума. Те обаче имаха възможност да намалят разликата и да поставят Макс под повече напрежение, но сега може би е твърде късно“, каза Монтоя.

„Макларън трябваше да вземе решението кой ще е номер 1 по-рано. Това е добър урок за всички отбори. В средата на сезона трябва да кажат кой ще е първи пилот за останалата част от състезателната година. Ако единият пилот е очевидно напред – с повече от 10% или 20% от точките, то той би трябвало да стане №1. Надявам се Макларън да не си мисли, стигайки до Абу Даби, че ако не бяха тези изгубени четири или шест точки, то щяха да са световни шампиони (при пилотите).“

„Въпросът е дали конструкторската титла е по-важна за тях. Знам, че за Ландо първенството при пилотите е приоритет. Но за Макларън като цяло би било невероятно да спечели короната при отборите. Може да са погледнали към вариантите и да са помислили, че шансът при пилотите е твърде малък, заради което да са решили да се съсредоточат върху конструкторския шампионат. Същевременно не искат да изгубят интереса на Оскар [Пиастри], защото ако това се случи през втората част на сезона и той изведнъж започне да финишира пети вместо да печели състезания, то би било проблем“, допълни Монтоя.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by McLaren (@mclaren)