Начало Тест драйв BMW демонстрира топ моделите си

BMW демонстрира топ моделите си

5303
0

С тест до напълно новия, луксозен голф комплекс до Окол (над язовир Искър) и Боровец BMW България представи топ моделите на мюнхенския гигант от Серия 7 и XM. Това не са просто поредните нови автомобили, а продукти, които демонстрират нивото и посоката на развитие на индустрията и технологиите. Компанията е един от лидерите в тях и бих обобщил впечатленията си в три групи: подчертано агресивен дизайн, супер модерен дигитален интериор и изключителна динамика.

Започвам теста със Серия 7 на BMW, и то в топ версията ѝ i7 M70 xDrive!

Колата е в зашеметяващо двуцветно изпълнение, в което бе и представена със специалните лакови покрития Frozen, от биомаса, без нефт. Тоновете са Copper metallic за долната част на каросерията и Saphire Black metallic. Германците твърдят, че новата седмица създава нова дефиниция на лукса с нови емоционални връзки между комфорта, динамиката и модерната устойчивост. За разлика от своите предшественици BMW Серия 7 сега се предлага само във версии с дълго междуосие. Това гарантира максимален пространствен комфорт. В същото време за пръв път Серия 7 предлага избор както от двигатели с вътрешно горене и Plug-in хибридни системи, така и напълно електрическо задвижване. Така се улавят както индивидуалните желания на клиентите, така и инфраструктурните условия и законовите разпоредби на всички важни пазари по света.

В Европа въвеждането на модела първоначално се осъществи само с BMW i7. Непосредствено след това гамата бе допълнена с вариант с дизелов двигател и 48-волтова технология Mild-Hybrid, както и с Plug-in хибридни модели. Сред тях е и първата BMW M версия с редови шестцилиндров бензинов двигател и Plug-in хибридно задвижване. На върха е напълно електрическият модел BMW i7 M70 xDrive с чисто електрическо задвижване с два електромотора на предната и задната ос. Неговата задвижваща система е с мощност 660 к.с. Максималният въртящ момент е над 1000 Nm. Ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,6 сек.

Повече от вдъхновяващо е използването на Launch Control и функцията M Sport Boost от бутоните на волана. Променят се графиките на таблото, а силата е вдъхновяваща. Но всъщност всички модели в гамата имат изключителна динамика и това дава усещането за безсмъртност на волана. Разбира се, режимите са различни и може да се кара и много по-меко, но силата е налице.

Увереността зад волана в голяма степен се формира и от последните иновации в областта на цифровизацията

Серия 7 е с iDrive с най-новото поколение на операционната система BMW Operating System 8. Тя е с напълно дигиталния Curved Display, иновативния Interaction Bar, разширените възможности на Intelligent Personal Assistant. Налице са и допълнителните My Modes. Нова е версията на Head-Up дисплея и изобразяваният за пръв път на информационния дисплей зад волана Augmented View.

Интуитивният диалог между водача и автомобила е на ново ниво. Уникално е изживяването и на задните седалки с подвижния BMW Theatre Screen на тавана – 31,3-инчов 32:9 панорамен дисплей с разделителна способност 8К. Той превръща втория ред седалки в ексклузивен частен киносалон. Водачът и пътникът до него за пръв път могат да ползват YouTube Video-On-Demand-Streaming на контролния дисплей. Високоскоростната свързаност на новото BMW Серия 7 се осигурява от монтираните в автомобила 5G антени. Всичко това дефинира представите за луксозна кола през ХХI век.

В голяма степен същите елементи и характеристики са налице и в не по-малко впечатляващият XM

Всъщност XM дори създава още по-голямо вълнение у околните, ако се съди по реакциите на хората около пътя по време на теста. Пък и е от модерния тип коли – внушителен SUV. Моделът бе представен в годината, когато BMW празнува 50-ата годишнина от създаването на поделението BMW M GmbH и бе първият High-Performance с електрифицирано задвижване.

Plug-in хибридната система, която включва V8 бензинов двигател и особено мощен електромотор, осигурява вълнуваща динамика при среден разход от под 2 литра бензин на 100 км (!) и консумация на ток 30,1 – 28,9 kWh/100 км по WLTP. Системната мощност е 653 к.с., а въртящият момент – 800 Nm. При топ модификацията Label Red става дума и за 748 к.с. и 1000 Nm. Задвижването, екстравагантният дизайн и луксозната атмосфера дават ново ниво и при този тип автомобили.

Със сигурност някой би казал, че всичко е прекрасно, но е прекалено скъпо. Но цените на автомобилите днес достигнаха такива стойности, че малко над 200 000 лева за седма серия и 350 000 за XM изобщо не е стряскащо предложение.