Начало Избрани Волф: От толкова ситуации на 12-ти завой наказаха Джордж и още един...

Волф: От толкова ситуации на 12-ти завой наказаха Джордж и още един случай. И ситуацията с Ред Бул е възмутителна

1045
0
Джордж Ръсел
Джордж Ръсел; снимка: Мерцедес

Стюардите на Гран при на САЩ си навлякоха яда не само на Макларън, но и на Тото Волф от Мерцедес. Причината бе наказанието на Джордж Ръсел по време на състезанието. Той остава единственият пилот на екипа от Бракли в надпреварата, след като Люис Хамилтън се завъртя и отпадна в самото начало. Ръсел получи санкцията заради това, че е избутал Валтери Ботас (Заубер) от трасето. Стюардите постановиха, че британецът не е оставил достатъчно пространство на съперника. В решението за случая с Ландо Норис и Макс Верстапен написаха, че Ред Бул-ът е бил толкова близо до Макларън-а, че Ландо не е имал друга алтернатива освен да излезе от трасето. Това обаче бе взето под внимание само относно възможно нарушаване границите на трасето, не и относно изпреварването на Норис.

Непосредствено след състезанието Волф заяви, че „има известна пристрастност във взимането на решения, но пък не съм изненадан. Има непостоянство. Вчера (в съботния спринт – б.р.) видяхме няколко ситуации, които останаха без последствия. Мисля, че сме наясно защо се случва, но не мога да го кажа по телевизията.“

Малко след това Волф отбеляза, че работата на стюардите е трудна, но настоя, че в решенията им има непостоянство.

„Мисля, че стюардите са в наистина трудна ситуация. Винаги едната страна ще е доволна, а другата нещастна. Но ние трябва да се постараем да разберем дали има определени модели в решенията на стюардите и дали това има връзка с определени ситуации“, коментира Волф

„Всички се състезават твърдо, но за мен решението срещу Джордж е необяснимо. Видяхме множество подобни ситуации на 12-ти завой. Нито една от тях не бе наказана до тази с Джордж и след това имаше още една. Не искам да коментирам случая на Макс/Ландо, защото не е моето състезание. Зак [Браун] и Андреа [Стела] ще се погрижат за това. Всички дават най-доброто от себе си… Трябва да се спра“, продължи шефът на Мерцедес в F1.

„Според мен има страхотни, наистина прекрасни стюарди, които или са карали състезателен автомобил, или имат неутрален поглед върху ситуациите. Стюарди, които дават най-доброто от себе си в работа, която е наистина трудна. Не бива да слагаме всички в една категория. Има някои… нали разбирате, непостоянни моменти, но съм сигурен, че президентът (на ФИА Мохамед бин Сулайем) ще прегледа нещата“, допълни Волф.

Стюардите в САЩ наказаха Пиер Гасли (Алпин) за излизане от 15-ти завой и придобиване на предимство при изпреварване на Алекс Албон (Уилямс). Юки Цунода (Виза РБ) получи 5 секунди за избутване на Албон на 12-ти завой.

Волф пък бе недоволен не само от стюардите, но и от ФИА като цяло. Той бе попитан как ще коментира ситуацията с устройството, позволяващо повдигане предната част на Ред Бул RB20, която от федерацията заявиха, че е разрешена и приключила.

„Моята гледна точка е от разстояние и от това какво съм видял. А от видяното и чутото смятам случилото се за възмутително. Наистина ми хареса как тикнаха истинска метла в колата, за да демонстрират как това е единственият начин да променят нещо. Чудя се колко време им е отнело да го измислят и натикат там. Не знаех, че във Формула 1 използваме подобни устройства. И изобщо не е добре просто да кажат, че повече няма да правят така, да обещаят. Защо създаваш нещо и му слагаш два маркера за две определени позиции? И това ли е прецизното взимане на решения във Формула 1? Очевидно е нещо, което не е било забелязано дълго време“, каза още Волф.