Начало Избрани Пиастри пред Норис и Сайнц в последната тренировка на Аутодромо Ерманос Родригес

Пиастри пред Норис и Сайнц в последната тренировка на Аутодромо Ерманос Родригес

1710
0
Оскар Пиастри
Оскар Пиастри; снимка: Макларън

Оскар Пиастри бе най-бърз в последната свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на Мексико. Пилотът на Макларън изпревари съотборника си Ландо Норис с 0,059 сек. Трети се нареди Карлос Сайнц с Ферари, а Макс Верстапен остана четвърти.

Ред Бул все пак смени задвижващата система в болида на Макс Верстапен

От отбора първоначално коментираха, че не очакват да се стигне до смяна. Верстапен на практика пропусна цялата петъчна втора тренировка заради проблеми с агрегата. Той направи едва 4 обиколки в тази сесия на Аутодромо Ерманос Родригес. Смяната на задвижващата система е без наказание, тъй като моторът е от вече използваните от Макс по-рано през сезона.

В Мерцедес пък се наложи екипът да сглоби нова кола за Джордж Ръсел с резервно шаси след вчерашната катастрофа на англичанина

Той бе най-бърз в първата сесия и се удари тежко във втората. Това бе втори сериозен инцидент за Ръсел в рамките само на седем дни. Задвижващата система и скоростната кутия обаче не бяха пострадали, така че Джордж няма да получи санкции за смяна. Механиците на Мерцедес нарушиха вечерния час, защото работата бе страшно много, а трябваше да подготвят болида навреме за последния час подготовка преди квалификацията за Гран при на Мексико.

„На механиците ни изобщо не им е лесно в последните няколко състезания. Огромно благодаря към тях и страхотната работа в бокса“, каза Тото Волф преди тренировката.

Ръсел пръв излезе от питлейна – с гуми медиум. Медиум сложиха за началото на работата си пилотите на Астън Мартин. Валтери Ботас бе с хард, а Верстапен тръгна със софт. Макс даде първото време в сесията и веднага го подобри. Зад него се нареди Пиер Гасли, но на над 1,6 сек. Ръсел се обади по радиото, че няма нищо за докладване – всичко преминало добре в първия тур.

„Нямам сцепление на задните гуми, честно казано. Основно в нискоскоростните секции“, съобщи Верстапен на тима си Ред Бул

Ръсел също сложи софт и излезе пръв с 1:18.284 мин. Гасли блокира колелата и изхвърча от пистата. Премина през зона с трева и се върна на трасето. Люис Хамилтън излезе трети – на 0,704 сек зад съотборника си. Следваха Естебан Окон и Гасли. Почти четвърт час след началото на тренировката в таблицата още имаше само пет времена.

Карлос Сайнц на свой ред записа първо време – 1:17.825 мин. Съотборникът му във Ферари Шарл Льоклер бе втори, само на 0,054 сек. Хамилтън се нареди на почти 3 десети от секундата от испанския пилот. Ръсел зае четвъртото място, следван от Оскар Пиастри, Верстапен, Ланс Строл, Фернандо Алонсо, Нико Хюлкенберг, Валтери Ботас. Пилотите от първа до осма позиция бяха със софт, последните двама в топ 10 – с медиум. Шестима състезатели, сред които Серхио Перес, още нямаха бърз тур. Ръсел се обади по радиото, че лявото му огледало е разхлабено.

20 минути след началото на финалната свободна тренировка Лиам Лоусън се завъртя и спря по средата на пистата

За щастие бе на такова място, че приближаващите го виждаха и ситуацията се размина без сериозни последствия. Новозеландецът успя да тръгне и се върна на трасето в нормалната посока на движение.

С първата си бърза серия Ландо Норис даде трето време – на 0,077 сек от това на Сайнц. Той също бе с най-меките гуми, предоставени от Пирели на отборите от Формула 1 за уикенда в Мексико. В този момент публиката по трибуните, която бе още повече в сравнение с петъка, избухна в овации, защото на пистата излезе Перес. Любимецът на мексиканската публика излезе седми с първия си бързи опит. Със следващия даде четвърто време.

Сайнц свали най-доброто време до 1:17.447 мин. В средата на тренировката той водеше пред Льоклер, Норис, Хюлкенберг, Верстапен.

Пред бокса на Ферари стана лек инцидент. Първият механик Алесандро Фусаро, който трябваше да изведе Льоклер от пита, се спъна, падна и направи кълбо назад, но бързо се окопити и скочи. Брайън Бози пък предупреди Шарл, че нарушава границите на трасето във втори завой. В тренировката това няма значение, но състезателният инженер искаше да посочи на пилота къде бърка и може да провали бърз тур в квалификацията.

Льоклер даде 1:17.430 и отиде първи в подреждането за момент, но веднага след това Сайнц подобри това постижение с 0,096 сек. Юки Цунода записа трето време – на 0,5 сек зад испанеца, при това с медиум. Следваха Норис, Франко Колапинто, Пиастри, Перес. Осми и девети бяха пилотите на Мерцедес Хамилтън и Ръсел.

17 минути преди карирания флаг Верстапен се върна на пистата, отново със софт. Нидерландецът даде първо време – 1:17.003 (-0,331 сек спрямо постижението на Сайнц). След това Норис влезе в бърза серия и свали 0,452 сек от времето на Верстапен.

Пиастри бе още по-бърз и свали 0,059 сек от постижението на съотборника си. Хамилтън излезе четвърти (+0,568 сек)

В самия край на сесията – 10 минути преди финала ѝ – пилотите на Ферари и Мерцедес сложиха нови гуми софт. Льоклер бе потънал до седмо място и мина само две позиции напред. Сайнц даде най-добър първи сектор, но успя да излезе трети – зад Макларън-ите. Ръсел си остана осми, Хамилтън също не можа да мине по-напред от петото място.

„Ах, това не работи. Нямам сцепление нито отпред, нито отзад“, каза Верстапен по радиото.

В края на сесията Магнусен и Перес излетяха от трасето. И двамата успяха да се върнат и да продължат. Пиастри остана пръв пред Норис и Сайнц. Верстапен зае четвъртото място, следван от Хамилтън, Льоклер, Цунода, Ръсел, Магнусен, Лоусън.