Начало Избрани Ще изкара ли Перес сезона? Хорнер: Идва момент за трудни решения. Пилотите...

Ще изкара ли Перес сезона? Хорнер: Идва момент за трудни решения. Пилотите на Виза РБ ядосаха Марко

1041
0
Макс Верстапен, Серхио Перес, Лиам Лоусън, Юки Цунода
Макс Верстапен, Серхио Перес, Лиам Лоусън и Юки Цунода; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Отборът на Ред Бул отиде трети в генералното класиране на екипите след Гран при на Мексико и въпросът с бъдещето на Серхио Перес отново излезе на преден план. Преди началото на състезанието на Аутодромо Ерманос Родригес от Ред Бул му поставиха една цел: да победи Оскар Пиастри (Макларън) в надпреварата. Двамата бяха 17 и 18-ти на стартовата решетка. На финала австралиецът бе осми и взе точки, а Перес видя карирания флаг последен от завършилите пилоти – 17-ти. Последният подиум на Серхио е от Гран при на Китай – пети кръг от първенството. А положението с пилотите на Ред Бул Рейсинг стана още по-сложно след уикенда в Мексико, където и Перес, и състезателите на Виза РБ ядосаха сериозно Хелмут Марко.

В навечерието на уикенда за Гран при на Мексико бащата на Серхио Перес Антонио Перес Гарибай заяви, че синът му може да спечели и световната титла във Формула 1 ако получи достатъчно добра кола. След квалификацията Марко критикува представянето на мексиканския пилот и започна с коментар на това изявление.

„Уважавам бащиния оптимизъм, но… Чух го (Серхио Перес – б.р.) по радиото да се оплаква много от проблеми със спирачките. Ще трябва да видим какво става. Не съм чувал за такъв проблем в последните две състезания. Но се надявахме на обрат, всички очаквахме промяна (в представянето му), която не се материализира“, коментира Марко

„[Юки] Цунода пък се завъртя в Остин и сега катастрофира в квалификацията (в Мексико). С новия под е, също като [Лиам] Лоусън, а не знам дали имат резервни части. Ако сменят всичко, стартът е от дъното. Беше абсолютно ненужна катастрофа. Мислехме, че се е стабилизирал, но очевидно не е, след като има натиск от страна на [Лиам] Лоусън. Вижда се“, добави 81-годишният съветник на Ред Бул в F1.

Цунода катастрофира и след старта на Гран при на Мексико. Лиам Лоусън пък така се защитаваше срещу Перес, че се стигна до удар помежду им и това съвсем ядоса Марко.

„Лоусън не трябваше да е толкова твърд. Не и срещу сестринския отбор“, заяви австриецът.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

Кристиан Хорнер каза, че Лоусън се извинил на Перес, особено след като му показа и среден пръст на пистата. Новозеландецът потвърди малко по-късно, че наистина го е направил.

Перес половин обиколка ме блокираше и се опитваше да ми съсипе състезанието. Бях ядосан, макар че това не е извинение. Не трябваше да го правя и затова се извинявам“, каза Лоусън относно жеста си.

Марко отказа да коментира представянето на Перес непосредствено след финала на Гран при на Мексико.

„Не може да се говори за представяне и какво би могъл да означава за бъдещето този резултат като се имат предвид щетите по колата му. Нямаше начин да кара на лимита. А и представянето на самата кола беше ужасно. След удара с Лоусън Чеко загуби около 60 точки аеропритискане, така че беше далеч от конкурентоспособен. Ще видим какво ще стане в следващите четири състезания, както вече казахме“, каза Марко след надпреварата.

Този път по-острата реплика дойде от страна на Кристиан Хорнер. На въпрос относно бъдещето на Перес в Ред Бул той заяви: „Вижте, в този бизнес представянето е важно. Идва един момент, когато трябва да се взимат трудни решения“

През уикенда в Мексико стана известно също така, че най-големият спонсор на Серхио Перес – Телмекс, който е спонсор и на отбора на Ред Бул, ще спре да работи с тима от догодина. Карлос Слим Домит изрично уточни, че компанията ще продължи да подкрепя пилота.

„Разговаряме с отбора, все още има дискусии и не всичко е уточнено. Но намерението ни винаги е било да продължим с Чеко. Несъмнено Ще работим с него докато можем“, заяви синът на Карлос Слим Хелу.

„Проблемът с договора на Чеко е отделен от свързаните със спонсорството ни въпроси. Ако няма възможност да продължим с екипа, то ще работим само с Перес“, допълни той.

Основната причина за оттеглянето на Телмекс е новият договор на Ред Бул с AT&T. Смята се обаче, че има известно отношение и към оставането на самия Перес в тима. Финансовият принос на мексиканския пилот към отбора от Милтън Кийнс – и като спонсори, и като продажби на мърчандайз – е много сериозен.

Така положението с пилотите на Ред Бул Рейсинг съвсем се обърка четири кръга преди края на сезон 2024. Екипът няма много опции за догодина, но тепърва ще взима решения.