На изложението SEMA 2024 в Лас Вегас Kia представя идеята си за електрически кемпер ван.
Моделът PV5 WKNDR (съкращение от „Weekender“) е базиран на гъвкавата архитектура PBV („Platform Beyond Vehicle“). Със своя офроуд стил концептът е насочен към любителите на къмпингуването и излетите на открито.
Дизайнерската студия се характеризира с модулен интериор, който е изключително гъвкав и многофункционален. Той може лесно да се адаптира, за да се използват оптимално пространството и функциите – като швейцарско ножче на колела.
Изключително гъвкав интериор
Пътниците могат да сглобят предната пътническа седалка от подвижни панели от багажното отделение. А после, ако желаят, да я модифицират в кресло за отдих с облегалки за краката.
Подобно на система на Ikea стените са снабдени с хоризонтални слотове за закрепване. В тях могат да се фиксират плъзгащи се рафтове или контакти, както и седалки. Последните просто се сгъват над калниците и заедно с плъзгаща и прибираща се маса образуват зона за хранене. Мрежата под покрива дава възможност за закрепване или прибиране на малки предмети с помощта на куки и закачалки.
В допълнение към елементите в интериора PV5 WKNDR се предлага със соларен покрив, който може да се повдига. Има и специална плъзгаща се врата, която се изтегля навън, точно като в кемпер. Тентата и допълнителните кутии в каросерията подсилват усещането за къмпинг.
Визуално студията остава вярна на първите концептуални автомобили PBV. Серийните модели също ще възприемат футуристичния дизайн, както показват първите прототипи. Сега с офроуд стила Kia подхожда по различен начин при този концептуален автомобил. Корейците са предоставили на модела значително по-високо шаси, пластмасови панели по цялата дължина и офроуд гуми.
Платформата PBV дава възможност и за къмпинг модули
„Уикендър“ обединява широк спектър от влияния – от ъгловатите линии на Mitsubishi Delica 4×4 до модерни офроуд елементи и дизайнерски детайли, напомнящи космически превозни средства. Тази дизайнерска комбинация подчертава гъвкавостта и адаптивността на серията PV с 400-волтова архитектура.
В бъдеще Kia планира да разработи няколко вана на базата на собствената си „Platform Beyond Vehicle“ (PBV). В допълнение към PV5, като бус и ван с висок покрив, ще бъдат представени и моделите PV7 и PV1. Гъвкавата архитектура „e-CCPM“ (Electric Complete Chassis Platform Module) позволява на потребителите да адаптират шасито на автомобила към различни нужди с помощта на технологията „Easy-Swap“. Сменяемите модули за кемпер, такси и шофьорска кабина се монтират зад фиксирано арматурно табло. Те позволяват автомобилът да се използва по различни начини. Тези надстройки могат да се сглобяват с помощта на комбинация от технологии за електромагнитно и механично свързване.