През месец юни тази година почина организаторът на Гран при на Унгария, Тамаш Франк. 65-годишният унгарец бе считан за изключително приближен до Бърни Екълстоун човек, благодарение на когото състезанието край Будапеща се провежда 28 години без прекъсване. Очакваше се това да доведе до сериозни сътресения, но неговите наследници явно смятат да продължат делото му и са направили стъпки за подновяването на договора за провеждане на състезанията от Формула 1. Сегашният изтича през 2016 г., но вече са започнали разговорите с Екълстоун, който има участие в изграждането на настоящата конфигурация на трасето.
Предвидени са промени, като става дума не само за преасфалтиране, но също така за промяна в конфигурацията. Разговорите се очаква да продължат и в началото на ноември по време на Гран при на Абу Даби. Там Жолт Гюлай ще се срещне с Бърни Екълстоун. Той е убеден, че ще стигне до консенсус с англичанина и състезанието ще продължи да бъде част от календара още дълго време.
„Смятам, че имаме добри шансове, да сме едно от европейските трасета, което ще запази мястото си в календара“, обясни Гюлай пред унгарската преса. Ще трябва обаче да намери инвестиции за това.“
Целта е договорът да бъде продължен до 2021 г., но според него унгарското правителство не е много съгласно с това. Гюлай обаче има резервни планове за намиране на финансиране, като целта е да трасето да се промени, за да предостави повече възможности за изпреварване. В момента то е смятано едва за „Монако без къщи“.
„Смятам, че ще е чудесно трасето да бъде променено и подновено, за да има повече възможности за изпреварване за пилотите. Според новия проект сме предвидили нов асфалтов слой и нови бордюри и мисля, че с 1 млрд. форинта (приблизително 3,5 млн. евро) ще стигнат за това. Освен това предвиждаме шумоизолация за околните селища. При подобни сериозни промени би било логично, да променим и конфигурацията.“
Според предварителната информация промените вероятно ще станат в областта на 12-и и 13-и завой, като двете криви вероятно ще станат жертва на реконструкцията и ще бъде създадена права, която ще започва от 11-и завой и ще завършва с остра чупка на 14-и. Проблемът е, че мястото там е доста тясно и ще трябва да се правят сериозни реконструкции.