Уилямс разкри причините за провала на преговорите с Ейдриан Нюи. Според думите на Джеймс Ваулс, проблемът не е бил толкова в парите, а в остарялата инфраструктура в Гроув. Шефът на Уилямс също така добави, че отборът „не е бил готов“ да има специалист от нивото на 6ританския дизайнер.
В началото на май стана ясно, че Нюи напуска Ред Бул в началото на 2025 г. Напълно очаквано, редица F1 отбори се включиха в борбата за подписа на гениалния дизайнер, който имаше основна заслуга за успехите на австрийския тим.
Основните претенденти за привличането на Нюи бяха Астън Мартин и Ферари. Двата екипа влязоха в своеобразна „война“ за британеца. В крайна сметка Нюи избра да отиде в Астън Мартин. Там той ще ръководи инженерния отдел на екипа, както и акционер. Същевременно от Ферари разкриха защо са се провалили преговорите с 65-годишния конструктор.
Уилямс също проявяваше интерес към Нюи. Тимът от Гроув се включи в битката, но в крайна сметка се отказа доста рано. Вместо да преследва до последно един човек, Уилямс привлече голям брой инженери от други екипи. Сред тях са бившия технически директор на Алпин Мат Харман, както и кадри от Ферари, Ред Бул и други екипи
Уилямс се намира в процес на трансформация. Отборът продължава да подобрява инфраструктурата си, наред с наемането на персонал. Надеждата е екипът да се върне в челото на колоната след влизането на новите технически правила през 2026 г.
Традиционно привличането Нюи означава, че даденият отбор ще запише успехи. Въпреки това Ваулс настоява, че Уилямс не разполага с необходимите условия и инфраструктура, за да използва максимално потенциала си.
„Това няма нищо общо с парите. Дори накрая да имаше търг, ние нямаше да искаме да участваме“, заяви Ваулс.
„Искам хора, които вярват в нашия проект. Уилямс все още не беше готов за човек като Ейдриан. Трябва да направим толкова много реконструкции, преди да можем да осигурим подходящата среда за човек от неговата класа“, добави шефът на Уилямс.
Според Ваулс, идването на човек като Нюи е щяло да „претовари отбора“ и да се „постигне обратен ефект“
„Той щеше да претовари нашия отбор. Това на свой ред можеше да постигне обратен ефект. В крайна сметка той щеше да бъде разочарован. Освен това не искам да изграждам инфраструктура, която да зависи от един човек. Уилямс не е свързан с мен, с даден пилот или инженер. Това ще бъде екип от 1000 души, които ще работят заедно. Това нещо е най-важно. То ви носи краткосрочна загуба за сметка на дългосрочна печалба“, каза още Ваулс.
Ваулс също така призна, че не би последвал примера на Лорънс Строл в Астън Мартин. Канадският милиардер привлече редица известни специалисти в тима, както и Фернандо Алонсо. Ваулс обаче беше категоричен, че Уилямс няма да се отклонява от плана за развитие, начертан миналата година.
„Лорънс е много по-успешен от мен“, подчерта шефът на Уилямс. „Той е постигнал много повече от мен в живота си. Астън Мартин взема правилните решения и ангажира правилните хора, но най-важното за тях е смяната на двигателя през 2026 г.“
„За това винаги е необходимо време на признание. А сега към другото: Искам да вървя по собствения си път. Той се различава от този на другите, независимо дали в миналото или сега.“
„Какво можем да загубим? Ние вече сме по средата. Искам да настроя внимателно екипа за бъдещето, въпреки че още сега плащам цена за това. Инвестициите ни са добре подбрани. Но все пак не се движим с отворена чекова книжка“, заключи Джеймс Ваулс.
Admin has landed in Las Vegas 🤩
First stop – the Williams Racing Fan Zone 💙
Where should admin go and see next in Vegas? 🤔 pic.twitter.com/psphLBH1g1
— Williams Racing (@WilliamsRacing) November 18, 2024