Начало WRC News Фурмо поведе след първия специален етап на рали Япония

Фурмо поведе след първия специален етап на рали Япония

75
0
Адриен Фурмо
Адриен Фурмо, снимка М-Спорт

Адриен Фурмо поведе след първия специален етап на рали Япония. Пилотът на М-Спорт Форд даде най-добро време в супер специалната асфалтова отсечка на Тойота Стейдиъм. Втори и трети на минимална разлика се класираха От Танак (Хюндай) и Такамото Кацута с Тойота.

Рали Япония е последен 13-ти кръг от тазгодишната кампания в световния рали шампионат (WRC). Състезанието се провежда по асфалтовите пътища около Тойота Сити и префектура Айчи. Екипажите от отделните класове трябва да изминат общо 21 специални етапа с обща дължина от близо 303 км

Това ще бъде последният старт, в който ще се използват хибридни системи в автомобилите от Рали1. Догодина WRC прави промени в правилата, които включват премахване на допълнителните електрически агрегати.

Днес се проведоха шейкдауна, както и откриващата отсечка на рали Япония 2024. Тя беше с дължина от 2.15 км и преминаваше покрай добре познатия Тойота Стейдиъм.

Най-бърз в шейкдауна на рали Япония беше пилотът от WRC2 Крис Инграм с Тойота. Зад него се наредиха Танак, Фурмо, Ожие и Кацута.

По-късно през деня беше ред на първия супер специален етап на рали Япония. Най-бърз в него беше Фурмо. Французинът записа време за 1:44.4 мин. Втори и трети на по-малко от секунда зад него бяха Танак и Кацута.

„Не можех да дойда в Япония и да нямам неонови светлини“, пошегува се Фурмо, визирайки впечатляващото осветление под автомобила си. „Все още живея мечтата, която имах, когато бях по-млад. Наистина ми хареса. Беше страхотно да видя толкова много зрители тук“, добави пилотът на М-Спорт Форд.

Втори и трети се наредиха Танак и Цунода. Състезателят на Тойота се надява на силен резултат в домашната си надпревара.

Четвърти остана Елфин Еванс с Тойота. Пети и шести в първия етап на рали Япония финишираха Себастиен Ожие с Тойота и Тиери Нювил с Хюндай. Двамата записаха напълно идентични времена.

„Определено отброяваме етапите“, каза Нювил. „Целите са ясни за отбора и всички са мотивирани, но спокойни. След като ралито започне, е малко по-лесно да се справим със стреса. Просто трябва да останем концентрирани и да си свършим работата“, добави белгиецът, който се надява да стане световен шампион в неделя.

Седми остана Грегоар Мюнстер (М-Спорт Форд), следван от Андреас Микелсен с Хюндай. Норвежецът остана без гориво на самия финал на етапа.

„Бях без гориво!“, обясни Микелсен. „Колата започна да прекъсва и трябваше да карам наляво и надясно, за да я поддържам. Почти не стигнахме до финала.“

В топ 10 влязоха още пилотът с български лиценз Николай Грязин (Ситроен) и Сами Паяри с Тойота. Двамат кара в клас Рали2. Утре е първия същински ден от рали Япония.