Начало Избрани Хорнер: Никой не заслужава този шампионат повече от Макс

Хорнер: Никой не заслужава този шампионат повече от Макс

416
0
Макс Верстапен и Кристиан Хорнер, Ред Бул
Макс Верстапен и Кристиан Хорнер, снимка Ред Бул Контент Пуул

Кристиан Хорнер записа с похвали Макс Верстапен. По-рано днес нидерландецът спечели четвърта световна титла в Лас Вегас. Според шефа на Ред Бул, това е най-трудният и изстрадан триумф на Макс в F1 и беше категоричен, че „никой друг не е заслужавал повече този шампионат.“

Верстапен спечели още една световна титла през днешния ден. Пилотът на Ред Бул финишира пети в Гран при на Лас Вегас. Това се оказа напълно достатъчно, за да може той да си гарантира първото място при пилотите два кръга преди финала на сезон 2024

Това е общо четвърти пореден случай, в който Верстапен печели световния шампионат. Първият път 27-годишният пилот победи Люис Хамилтън в Гран при на Абу Даби 2021. След това Верстапен наложи доминацията и спечели с лекота титлата през 2022 и 2023 г.

Тази година Верстапен започна по много силен начин и спечели голям брой състезания. Но с напредване на сезона той започна да изостава от Ландо Норис и Макларън. Макар да не разполагаше с най-добрия болид, Макс продължаваше да печели възможно най-голям брой точки.

Кулминацията дойде в Бразилия. Тогава Верстапен спечели, макар да потегли от дъното на колоната. В същото време Норис потегли от полпозишън, но допусна много грешки и финишира едва шести. Това позволи на нидерландеца да увеличи преднината в общото подреждане и да опита да подпечата титлата в Лас Вегас.

Днес Верстапен нямаше най-доброто темпо и видимо изоставаше от Мерцедес и Ферари. Но в същото време той се класира пред Норис, който се бореше на студеното трасе в Лас Вегас. По този начин Верстапен спечели четвърта световна титла, изравнявайки по този показател Ален Прост и Себастиан Фетел.

Веднага след края на състезанието Верстапен беше поздравен от Кристиан Хорнер. Британецът определи последната корона на Верстапен като най-великата и най-трудната в кариерата му.

„Годината беше като влакче в увеселителен парк. Макс беше наистина изключителен през цялото време. Започнахме с летящ старт, имахме трудно лято, но той продължаваше да постига резултати“, заяви Хорнер.

„Той спечели осем Гран при, което е повече от два пъти повече от всеки друг пилот и просто беше изключителен тази година. Като цяло това беше най-добрият и най-трудният му шампионат. Той показа зрялост и се справи в дните, когато колата не беше съвсем наред.“

„Никой не заслужава този шампионат повече от Макс. Той беше спечелен с толкова много труд. Всички заслуги са на мъжете и жените зад кулисите в Милтън Кийнс, които полагат неуморни часове през седмиците, късните нощи и ранните стартове. Беше трудно“, добави шефът на Ред Бул.

Верстапен е вторият пилот на Ред Бул, който печели четири поредни световни шампионата. Преди това Себастиан Фетел записа това в периода 2010-2013 г. Според Хорнер, никой в отбора не е очаквал повторение на такова невероятно постижение

„Когато го направихме със Себ, си мислех, че никога няма да го повторим. Победата през 2021 г. беше огромна. Стоейки тук с Макс, който спечели четири поредни първенства и се присъедини към много елитна група шампиони и сред най-великите за всички времена.“

„Той има повече глад за успехи, отколкото някога съм виждал в който и да е пилот. Отдадеността, скоростта и вярата му го правят един от най-феноменалните пилоти, които някога съм виждал“, заключи Кристиан Хорнер.

Хелмут Марко също поздрави Верстапен по случай спечелването на четвърта поредна титла в F1. Австриецът призна, че е бил скептичен за подобно нещо след резултатът в Монца.

„В Монца бях скептично настроен“, каза Марко „Но след това, за щастие, обърнахме нещата в наша ползва. Това беше тактически майсторски ход.“

„Верстапен показа каква скорост е възможна в ранните етапи. След това насочи вниманието си към шампионата и върна автомобила  у дома по суверенен начин, и със страхотен стил.“

Марко беше най-впечатлен от това как Верстапен стана конкурентоспособен дори когато RB20 не беше най-бързият автомобил.

„Имаше няколко състезания, в които автомобилът не беше най-бързият, но въпреки това той спечели. Монца определено беше най-ниската точка. Въпреки това той се бореше всеки път след път и извличаше максимума от болида.“

„Нямаше нито един инцидент. Дори във фазата, в която понякога бяхме едва четвърти по скорост, той все пак успяваше да стабилизира разликата или преднината си във всеки момент“, добави съветникът на Ред Бул.