Хората в екипа на Ред Бул са недоволни от позицията на отбора в шампионата при конструкторите, защото няма да си получат бонусите, заяви Хелмут Марко. Макс Верстапен спечели титлата при пилотите за сезон 2024, но тази при екипите се оказа неочаквано оспорвана. Два кръга преди края на първенството Макларън води при отборите с 608 точки. Ферари е на второ място с 584, а Ред Бул – на едва трета позиция с 555. Четвъртият в подреждането – Мерцедес – е значително по-назад с актив от 425 точки. Усилията на Ред Бул в тази битка са спъвани от изоставането на Серхио Перес спрямо Верстапен. Мексиканският пилот взе последната точка в Гран при на Лас Вегас – за десето място, след като по-рано през уикенда там отпадна още в Q1.
„Трябват ни двама пилоти, които да завършват в точките. Макс е на повече от 200 точки пред Серхио. Досега основната цел бе да спечелим шампионата с Макс, но (ситуацията при отборите) е разочароваща за служителите ни, защото няма да получат бонусите си, тъй като те зависят от позицията ни в конструкторския шампионат. А ние нямаме шанс в това първенство“, заяви Марко
След финала в Лас Вегас Перес каза, че с тима не очаквали подобни нива на износване на гумите.
„Смятахме, че стартът с хард ще ни даде възможност за много дълъг първи стинт. Идеята беше след това да сложим медиум за една по-къса серия, но не се получи така. Пистата бе ужасно мръсна в началото и гумите се износиха бързо. Това означаваше, че се наложи да направим дълъг стинт с медиума и след това да сложим хард. За съжаление беше пълен кошмар. Не очаквахме такова ниво на износване и съответно избраната стратегия не се получи“, обясни Перес.
„Темпото ни със сигурност бе по-добро спрямо позицията ни на финала. Не мисля, че използвахме максимума от потенциала си. Мисля, че направихме компромис в квалификацията с гумите. Трябва да работим, за да не допускаме повече такива неща“, продължи Перес.
„Титлата при конструкторите математически не е загубена. Ще продължим да натискаме. Наистина се надявам в Катар да обърнем нещата и да сме значително по-конкурентоспособни. Смятам, че определено трябва да разрешим проблемите си от тази година. Според мен отборът е наясно къде точно се намираме в момента. Вярвам, че можем да имаме далеч по-добър болид догодина“, каза още Перес.
Всички обяснения обаче не помагат срещу числата.
След Гран при на Лас Вегас бе посочено, че с петото си място там Верстапен спечели повече точки, отколкото Перес за последните шест кръга общо, включително и двете спринтови надпревари през тези състезателни уикенди. От Азербайджан насам мексиканският пилот е взел 9 точки, а Макс – 100
В другите две надпревари след лятната пауза – Нидерландия и Италия – Перес бе съответно шести и осми. Пилотите на Макларън, Ферари и Мерцедес имат колебания в представянето, но пилотите им финишират близо и съответно взимат по-добри точки като екипи. При Ред Бул разликата между състезателите е огромна. В началото на уикенда и шефът на екипа от Милтън Кийнс Кристиан Хорнер посочи, че са им нужни двама пилоти, които да печелят добър актив.
„Серхио е наш пилот и искаме да направим най-доброто, за да извлечем максимума от него. През последните седмици и месеци той изживява сериозни затруднения. От гледна точна на конструкторския шампионат отчаяно се нуждаем и двете ни коли да са възможно най-напред, да работят като тандем, а това при нас не се случва. Така че се надяваме Чеко да направи наистина силни представяния в тези последни три кръга. Няма начин да спечелим шампионата при отборите без това“, заяви Хорнер още преди Гран при на Лас Вегас.
Ред Бул ще обсъжда ситуацията с пилотите след финала на първенството в Абу Даби. Мястото на Перес още не е съвсем сигурно за догодина. Лиам Лоусън е с договор до края на сезон 2024, така че трябва да бъде взето решение и кой ще заеме втория кокпит във Виза РБ. В Лас Вегас се говореше също така, че интересът на Ред Бул към Франко Колапинто е охладнял заради грешките, които аржентинецът допусна в последните състезателни уикенди.
View this post on Instagram