KTM потвърди ангажимента към MotoGP. Австрийският производител няма да намалява програмата си в световния шампионат заради финансова криза, в която се намира последно време. КТМ също така отрече спекулациите, че иска финансова помощ от Ред Бул.
KTM категорично отхвърли спекулациите, че Ред Бул може да помогне за решаването на настоящите финансови проблеми на марката. В същото време КТМ обяви, че остава ангажиран в три категории на световния шампионат по мотоциклетизъм, включително MotoGP
Австрийският производител е в разгара на сериозна криза. В момента са необходими поне 100 млн. евро, за да може КТМ да оцелее през 2025 г.
През последните седмици има сериозни съкращения в КТМ. До края на годината се очаква още 280-300 служители ще загубят работата си в завода му в Горна Австрия. През следващата година компанията ще премине от две смени на само една, като същевременно ще спре производството през януари и февруари. Ръководството работи усилено по намирането на решение в момента се води преговори с различните кредитори.
На фона на търсенето на допълнително финансиране австрийският вестник Salzburger Nachrichten съобщи, че съсобственикът на австрийския клон на Ред Бул Марк Матешиц може да помогне финансово на KTM. Освен това изданието твърди, че вече са проведени разговори между ръководствата на двете компании.
Матешиц е наследник на съоснователя на Ред Бул Дитрих Матешиц, който почина преди две години. Австриецът се познава много добре с шефа на КТМ Щефан Пиерер се познават много добре. Съвсем наскоро, компания, притежавана съвместно от Матешиц, Пиерер и Райфайзен, придоби 50,1% дял в австрийския доставчик на пожарни услуги Rosenbauer.
Сега обаче компанията майка на КТМ Pierer Mobility AG разпространи изявление,. В него тя отрича твърденията, че Ред Бул ще спасява изпадания в сериозна финансова криза производител на мотоциклети.
„В отговор на съобщенията във вестниците Pierer Mobility ясно заявява, че не се обсъжда присъединяването на Марк Матешиц към Pierer Mobility и КТМ“, се казва в него.
На фона на финансовите затруднения, програмите на Pierer Mobility Group в моторните спортове вече започват да стават все по-малки. Първо Хускварна се оттегли от Moto2 и Moto3 и остави тима Iна ntact GP без никаква финансова подкрепа от марката. Същевременно присъствието на KTM в рали Дакар през 2025 г. бе намалено до само трима заводски пилоти
Тези промени са част от новата стратегия на Pierer Mobility. Компанията се фокусира изцяло върху популяризирането на KTM в моторните спортове. Именно по тази причина името GasGas ще изчезне от MotoGP през 2025 г. Следователно сателитният екип на австрийците отново ще се казва КТМ Tech3.
Лошото финансово състояние няма заплаха, свързаха с участието на KTM в MotoGP. Това потвърди Пит Бейрер.
„Ще останем във всички серии, в които участваме“, заяви Бейрер „Каквото и да правим, ще го правим на 100 %.“
„Но сега фокусът е изцяло върху КТМ. В някои серии в момента сме представени с три пъти повече усилия. Нашата младежка програма, която започва с Rookies Cup, също не е изложена на риск. Нашите партньори и спонсори ни подкрепят в тази трудна фаза“, добави моторспорт директорът на КТМ.
Тази година КТМ финишира на второ място при конструкторите. Австрийците не спечелиха нито една победа. Най-доброто класиране на заводския екип беше второ място на Брай Байндър в откриващия кръг в Катар. Същевременно Джак Милър рядко попадаше в топ 5. Австралиецът си тръгна след края на сезона и беше заменен от Педро Акоста. Испанският талант записа пет подиума с тима на Tech3. Догодина КТМ ще бъде ръководен от Аки Айо. Финландецът замени на този пост Франческо Гуидоти.
We were graced with sunshine for the last grid of the season. 🌞
One week ago already! How long until we’re back, Orange Squad? 🙄#KTM #ReadyToRace #SolidarityGP pic.twitter.com/irHCiy6z1r
— RED BULL KTM FACTORY RACING (@KTM_Racing) November 24, 2024