Мик Шумахер е кандидат за място в Кадилак. Това смята Ралф Шумахер. Бившият пилот от F1 e на мнение, че неговият племенник може да се върне в световния шампионат през 2026 г. заедно с американския отбор.
В понеделник стана ясно, че Кадилак е постигнал съгласие да се присъедини към стартовата решетка на F1 през 2026 г. Проектът на американския производител се ръководи от Дженерал Моторс и Андрети. По този начин F1 ще разполага с 11 отбора за първи път от сезон 2016 насам
Веднага след новината за влизането на Кадилак се появи информация за пилоти, които могат да карат за американския тим. Най-сериозният кандидат е Колтън Херта. Младият американец кара за екипите на Андрети в Индикар и IMSA. Преди години Херта беше близо до преминаване в тогавашния тим на Алфа Таури. В крайна сметка обаче това не се случи, тъй като американецът не можа да получи суперлиценз.
Вторият вариант за Кадилак е Валтери Ботас. Финландецът остава без титулярно място за следващата година. Говори се, че Ботас е готов да си вземе година почивка, преди да опита да се върне в спорта. Неговият опит и успехи биха били полезни за един напълно нов тим като този на Кадилак и Андрети.
Междувременно Ралф Шумахер коментира темата за влизането на Кадилак в F1. Германецът предположи, че е съвсем логично екипът да вземе пилот от САЩ.
„Почти съм сигурен, че те ще разчитат на американски таланти“, каза Ралф Шумахер. Но в същото време той призова да не се надценява прехода от Индикар към F1.
„От друга страна, справедливо е да се каже, че нивото на Индикар не е нивото на F1. Видяхме това в многобройните тестови карания. Но това не означава, че там се крие някакъв супер талант, който все още никой не е открил“, добави бившият пилот на Уилямс и Тойота.
Друга опция за Кадилак е Мик Шумахер. Германецът кара за Хаас в периода 2021-2022 г. Оттогава той е тестов и резервен пилот на Мерцедес. 25-годишният състезател направи няколко неуспешни опита да се върне в F1 както с тима от Бракли, така и с Уилямс, Алпин и Заубер/Ауди. Сега пред него се отваря още една възможност отново да бъде част от стартовата решетка.
„Предполагам, че ще получат известно име, което да им даде отправна точка“, каза Ралф Шумахер. „Започваш абсолютно от нулата, което ще бъде адски трудно. Ето защо трябва да имаш човек, за когото знаеш, че може да се справи и на когото можеш да разчиташ.“
Накрая 49-годишният германец изрази оптимизъм относно способността на Кадилак да успее в F1 въпреки огромното предизвикателство, свързано с навлизането в спорта
„Разбира се, това ще отнеме известно време. От друга страна, Дженерал Моторс е огромна корпорация. Каквото и да предприемат, в крайна сметка трябва да се получи.“
Бившият пилот от F1 допълни, че присъединяването на Кадилак към стартовата решетка ще създаде и нови възможности за младите пилоти.
„Тогава ще имаме 11 отбора. Аз го очаквам с нетърпение, защото ще има още един екип и потенциални две места за млади пилоти. Знаем колко е трудно това с 20 автомобила, а от 2026 г. ще имаме 22, което би могло да помогне“, заключи Ралф Шумахер.
🚨 BREAKING: Mick Schumacher has agreed to join the newly formed Cadillac F1 team from 2026.
Cadillac did not agree. pic.twitter.com/CjcfuK9FD0
— Motorsport Quotes (@MSportQuotes) November 25, 2024