Начало Избрани Пирели залага на най-твърдите гуми в спринтовия уикенд в Катар

Пирели залага на най-твърдите гуми в спринтовия уикенд в Катар

163
0
Гран при на Катар 2024
снимка, Пирели

Гран при на Катар е предпоследен 23-ти кръг от световния шампионат на F1. Състезанието се провежда на пистата Лосаил с дължина 5.419 км и разположена покрай едноименния град. Съвсем очаквано, от Пирели избират най-твърдите гуми от гамата си на това толкова технично и трудно трасе.

Последните два старта за сезон 2024 в F1 са посветени на Близкия изток. Този регион беше домакин и на първите две надпревари от кампанията, които се проведоха в Бахрейн и Саудитска Арабия. Сега на ред са Катар и Абу Даби.

Уикендът в Катар няма да е толкова важен за шампионата при пилотите. Миналия уикенд Макс Верстапен си гарантира четвърта световна титла. Въпреки това борбата при конструкторите е доста оспорвана. За първото място спорят Макларън и Ферари. Ред Бул също има шансове, макар и те да са само математически.

Предпоследното състезание от най-дългия сезон в историята на F1 ще бъде в Катар. Страната ще бъде домакин и на последния шести спринтов уикенд за тази година

Гран при на Катар се провежда само седмица след състезанието в Лас Вегас. Разликата между двете локации и 13 000 км, докато часовата разлика е цели 11 часа. Общото между дете състезания е, че са нощни и се провеждат около на големи пустини.

Това на практика са единствените прилики между Лас Вегас и Катар. В Невада пилотите трябваше да се справят с улично трасе със средно и нискоскоростни завои и ниски температури на въздуха и асфалта. Същевременно състезанието в Катар се провежда на постоянна писта със средно и високоскоростни завои. Стойностите тук са два пъти по- високи, като температурата на въздуха достига 25 градуса в нощните часове. Тази на асфалта също е висока.

От Пирели залагат на най-твърдите гуми от гамата си в Катар- С1, С2 и С3. Този избор традиционно е за трасета с много бързи завои, които натоварват гумите. Примери са Сузука, Силвърстоун, Барселона и др.

Това ще бъде третото издание на Гран при на Катар, като предишните две се проведоха през 2021 и 2023 г. Миналата година уикендът бе повлиян от решение на ФИА. Федерацията наложи лимит от 18 обиколки, които могат да бъдат направени с даден комплект гуми. Това накара всички завършили пилоти да направят по три спирания в бокса.

Решението на тогавашния рейс директор бе счетено за необходимо след уведомление от инженерите на Пирели. След обичайния анализ на гумите, върнати им от отборите след първия и втория ден от уикенда, се появиха опасения за разкъсвания в страничните стени на гумите на Пирели. Те можеше да бъдат породен от многократното преминаване през високите бордюрите в някои завои на пистата в Катар.

През последните няколко месеца ФИА и Пирели работиха заедно, за да се подготвят за старта в Катар и да гарантират, че случилото се през 2023 г. няма да се повтори. Върховете на някои бордюри бяха променени в седем от 16-те завоя на пистата в Катар. Това са завои 1-2, 4-10 и 12- 14. Именно този участък който най-много натоварваше страничните части на гумите на Пирели

Инженерите от отдела за научноизследователска и развойна дейност на Пирели Моторспорт проведоха обширни и продължителни тестове на динамичните стендове в Милано. Те използваха образец от новите бордюри, предоставени от ФИА. Освен това инженерите анализираха и гумите от тестовете с по-стари болиди, проведени от някои отбори от F1 именно на Лосаил.

Гумите през 2023 г. не са били идентични с тези от гамата за 2024 г. Въпреки това получените данни все пак са били полезни за потвърждаване на резултатите от симулациите и показанията от тестовата площадка. Трябва да се отбележи също, че от външната страна на някои бордюри е добавена ивица от чакъл. Така трябва да се възпрат пилоти, които превишават границите на пистата с цел печелене на повече време за обиколка.

Люис Хамилтън и Макс Верстапен са единствените пилоти, печелили в Катар. Седемкратният световен шампион триумфира в първото издание на състезанието преди три години. Нидерландецът пък грабна победата през миналата година. Оскар Пиастри спечели спринта, който се проведе миналия сезон. Австралиецът и неговият съотборник Ландо Норис са фаворити за първото място, имайки предвид скоростта на Макларън MCL38 на такъв тип трасета.