Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Как Ред Бул подобри темпото на RB20 за часове

Как Ред Бул подобри темпото на RB20 за часове

4074
0
Серхио Перес, Ред Бул F1
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Темпото на Ред Бул RB20 претърпя голяма промяна от петъчните сесии и спринта до квалификацията за Гран при на Катар. В края на първия ден на пистата Лосаил Макс Верстапен заяви, че е бавен и няма баланс.

„При много висока скорост е добре, но всичко останало не е добре и затова е сложно да се натиска“, обясни Верстапен.

В спринта нидерландският пилот на Ред Бул се обади по радиото и каза на екипа си, че ако определи поведението на болида като „нестабилно в задната част“ би било огромно подценяване“. Междувременно обаче тимът заедно със Серхио Перес използва късата състезателна дистанция, за да проведе на практика 19 обиколки тест, който да използва за промени в настройките преди квалификацията за основната надпревара. Настройките на окачването в болида на мексиканския пилот бяха променени и той трябваше да стартира от питлейна. Това доведе до странната ситуация, при която Перес чакаше дори след светването на зелено на изхода. Франко Колапинто, който също потегли от бокса, стигна дотам и го изпревари.

„Основно искахме да отворим голям разлика. Една от причините за старта от питлейна не бе опит да наваксваме позиции и да гоним зоната на точките. Знаехме, че сме доста далеч от подобна възможност. Искахме голяма разлика спрямо колите пред нас, за да се движим колкото се може повече на чиста писта. Опитахме много неща“, обясни Перес.

„Мисля, че постигнахме добър прогрес през деня. Според мен намерихме добра посока след направените от мен тестове (в спринта). Понякога в тези къси дистанции е по-добре, когато не си в добра позиция, да се подготвиш за останалата част от уикенда. Точките в спринта така или иначе не са много, а основната надпревара е в неделя“, продължи мексиканският пилот на Ред Бул

„За съжаление аз не избрах толкова агресивни настройки, на каквито заложи Макс, но определено смятам, че напредъкът бе добър. Надявам се в състезанието нещата да се напаснат повече и балансът да работи значително по-добре“, добави Перес.

Шефът на екипа на Ред Бул Кристиан Хорнер допълни обяснението на Перес.

„Тази ситуация (с Перес) бе част от тестовия процес. Нямаше шанс да вземем точки с него. Така че беше по-добре да използваме спринта, за да извлечем нещо. Получихме известно количество данни. Затова сменихме и крилото. Пробвахме различни неща, което даде на инженерния екип добра информация за квалификацията“, каза Хорнер.

„Променихме много неща в колата и Макс получи болид, който спечели пола – за първи път от Австрия насам. Това е фантастично за всички и страхотна отборна работа. Чеко направи промени на настройките, подобни на тези на Макс, но не толкова агресивни. Бяха обаче достатъчно добри, за да стигне до Q3. Квалификацията бе важна за тима. Надяваме се направените промени да се отразят добре и на състезанието“, добави шефът на Ред Бул в Гран при.