Карлос Сайнц не е онзи тип пилот, който пасва и е необходим на Ред Бул в момента, заяви самият състезател. 30-годишният испанец сподели в подкаста Beyond the Grid, че предпочете да подпише с отбор, където го искат, отколкото да чака още по-дълго.
„Много хора в падока мислят, че ми отне твърде дълго време (да взема решение). Особено голяма част от останалите пилоти. Те смятаха, че прекалено дълго мисля. Не, не мисля, че пасвам на ситуацията в Ред Бул. Аз бях на пазара в продължение на шест месеца и те не ме избраха“, посочи Сайнц.
„В Ред Бул знаеха, че съм свободен в продължение на шест месеца и не ме посочиха. Според мен причината за това е, че просто не съм онзи тип пилот, който им е необходим в момента. И напълно приемам това“, продължи Сайнц
„Ако не друго, ми направиха услуга. Нямаше да е добре да чакам до декември. Пазарът на Формула 1 не работи по този начин. Ако бях постъпил така, ако бях накарал Алпин, Уилямс или Ауди да чакат досега, щях да съм без договор за 2025 г. Да, аз също притежавам его и ще предпочета хора, които наистина ме искат. Не да обясня дори колко желан се почувствах в разговорите с Джеймс [Ваулс]. Те (Уилямс – б.р.) свършиха страхотна работа да ме убедят, защото при тях говорим за дългосрочен проект, за който вече нямам търпение“, каза още Сайнц.
Скоро бе обявено, че Кадилак ще влезе във Формула 1 през 2026 г. Това моментално предизвика слухове от кои пилоти се интересува новият екип. Бяха изброени имената на някои от най-спряганите за места в F1 тимове през сезон 2025 пилоти като Валтери Ботас и Мик Шумахер. Беше намесен дори Даниел Рикиардо, който дори вече не кара в Гран при, докато Мик поне до края на годината е резервен състезател на Мерцедес.
Според Жак Вилньов обаче едното място в Кадилак ще е за американски пилот – най-вероятно Колтън Херта, а за другото новият отбор има нужда от състезател като Сайнц
„По принцип голяма част от финансовата поддръжка на екипа включва контакти с Колтън Херта от Индикар. Колтън е бил спонсориран от CEO-то на застрахователната компания Group 1001 Дан Таурис. Дан в момента е водещата фигура зад проекта на Дженеръл Мотърс за F1 като главен изпълнителен директор на Андрети Глобал. Винаги за Херта се говореше в този план. Всичко, което му е необходимо, е супер лиценз. Сигурен съм, че той е част от картинката“, обясни Вилньов.
„Американски пилот в американски отбор би било страхотно за маркетинга. Но е необходим опитен състезател в другата кола. Опитен и с талант, което не винаги е едно и също. За такъв тим Сайнц е точният тип пилот, защото той продължава да помага за изграждането на отбори. Затова го взеха от Уилямс и не съм сигурен, че биха искали да го пуснат за 2026 г.“, каза още световният шампион за 1997 г.
„Убеден съм, че в Кадилак вече са звънели куп мениджъри и пилоти. Всички те ще повтарят: „Аз съм идеалния вариант за изграждането на екипа ви“. На Кадилак няма да им е лесно, тъй като състезател с нужния опит едва ли ще е доволен да е част от напълно нов екип. Това не би било първи избор за който и да е от топ пилотите“, добави Вилньов.
View this post on Instagram