Финалният състезателен уикенд за сезон 2024 в Абу Даби в F1 ще е последен в кариерата на няколко пилоти в Гран при, а други ще сменят отбора си след края на настоящата година, а за трети все още не е ясно какво предстои.
Валтери Ботас загуби мястото си в Заубер/Ауди след доста месеци преговори
Последните разговори бяха с Матия Биното. В крайна сметка пилотът и тимът не се разбраха и в Хинвил предпочетоха Габриел Бортолето. Ботас обаче е почти убеден, че Гран при на Абу Даби няма да е последното му състезание.
„Тази седмица започнах да осъзнавам, че нещата приключват – поне засега. Все още не мисля, че това със сигурност ще е последното ми състезание. Такова усещане имам. Очаквам интересен уикенд. Да видим дали ще е емоционален или ще си работим както обикновено“, коментира Ботас.
На въпрос защо още не е потвърден като резервен пилот на Мерцедес Валтери отговори: „Аз не бързам“.
„Искам да видя всички налични възможности. Все още поддържаме редовен контакт (с Мерцедес) и се разбрахме да се видим след финалния кръг. Последните три седмици са много натоварени за всички, така че след надпреварата вече ще е по-спокойно. Няма някакви особени пречки. И двете страни имаме интерес. Просто нито аз, нито те бързаме“, каза още Ботас.
Гуаню Жу няма подобен спасителен вариант
Информацията, че има вариант да стане резервен пилот на Ферари не бе потвърдена от Скудерията. В момента не е ясно как може да продължи кариерата на китайския пилот като това едва ли ще се случи в F1.
View this post on Instagram
Кевин Магнусен за пореден път приключва F1 кариерата си
Този път обаче вероятно е окончателно. Бъдещето на датчанина е пак в автомобилни надпревари, но вече за издръжливост – с програмата на BMW. Това стана известно вчера, когато BMW M Моторспорт обяви, че 32-годишният датчанин ще е заводски пилот на марката от догодина.
Франко Колапинто влезе в шампионата неочаквано на мястото на Логан Сарджънт в Уилямс
Първоначално представянето му бе такова, че се заговори за интерес от страна на Ред Бул. След това се включи Флавио Бриаторе с Алпин. Младежът обаче катастрофира, което не е неочаквано за новак и интересът пресъхна. Сега се очаква да продължи да работи с Уилямс по-нататък през кариерата си.
Няколко пилоти сменят отбора си след края на сезон 2024
Люис Хамилтън отива във Ферари, Карлос Сайнц ще стане част от Уилямс, Нико Хюлкенберг ще се присъедини към Заубер, а Естебан Окон – към Хаас. Испанецът, германецът и французинът ще го сторят непосредствено след последното състезание. Седемкратният световен шампион ще се появи в Маранело след Нова година.
Неизвестните преди уикенда за Гран при на Абу Даби са при пилотите на Ред Бул
Слуховете, че Серхио Перес няма да е част от екипа догодина, бяха особено упорити през последните седмици. Толкова, че баща му Антонио Перес Гарибай пак си изтърва нервите и заяви, че щял да публикува „списък с лъжещи журналисти и лъжещи медии“. Самият Перес заяви за пореден път, че никъде няма да ходи.
„Нищо не се е променило в сравнение с преди по отношение на това какво ви повтарям цяла година. А то е, че имам договор за следващия сезон и догодина ще карам за Ред Бул. Да, видях слуховете, но нищо не се е променило през последните месеци. Не мога да кажа нищо различно с вече повтаряното отпреди половин година“, коментира Перес.
Според Хуан Пабло Монтоя мексиканецът е идеален за Ред Бул.
„Аз нищо лошо не виждам в представянето на Перес за Ред Бул. Тази година отборът получи всичко: и титлата, и допълнително време за работа в аеротунела. Загубените от конструкторския шампионат пари ще ги компенсират с продажбите на мърчандайз в Мексико и спонсорските му пари. Така че какъв минус да имат? В Ред Бул така или иначе се фокусират върху един пилот“, заяви бившият F1 пилот от Колумбия.
Каквото и да говорят Перес и баща му, приказките, че Серхио няма да кара за Ред Бул през 2025 г. продължават. Според Гюнтер Щайнер най-логичният избор за негов заместник е Лиам Лоусън
„Лоусън е трениран в Ред Бул. Познава средата и е там отдавна. Според мен това би било най-логичното решение“, посочи бившият шеф на Хаас в F1, след което се зачуди дали и Юки Цунода не е добър вариант.
Лоусън каза в Абу Даби, че в момента няма сигурно място в F1 за догодина.
„Но това е така през последните няколко състезателни уикенда и всяка надпревара е важна. Мисля, че хората в F1 имат много къса памет. Гледа се последното състезание, а в Катар нещата не се получиха при нас. Ето защо в момента сме съсредоточени върху това да направим по-добър уикенд в Абу Даби“, обясни Лоусън.
„Относно бъдещето – надявам се да получа по-ясна картина след този уикенд. В момента няма абсолютно никаква представа“, допълни новозеландецът.
Цунода каза същото – че в момента ситуацията не е ясна
„Може да се окажа във Виза РБ и за 2026 г. Честно казано, не съм съвсем наясно какво точно искат, но като пилот не мога да продължавам да разчитам на тях (Ред Бул – б.р.). Много приказки се изприказваха. Добре е човек да има няколко опции, макар че досега не съм търсил такива… Не че сега съм в лоша ситуация. От свършеното тази година е ясно, че заслужавам шанс. Но нещата зависят от тях. F1 е и политика освен спорт, така че всичко може да се случи“, каза Цунода.
View this post on Instagram