Кое е по-важно, за да спечелиш титла във Формула 1 в наши дни – много добър пилот или болидите да са конструирани от Ейдриан Нюи?
Този въпрос е задаван неведнъж в падока и явно отново е на дневен ред, след като съветникът на Ред Бул Хелмут Марко разкри, че Ники Лауда (който вече е част от борда на директорите на Мерцедес) се е поинтересувал докога е договорът на конструктора с шампионите от Милтън Кийнс.
– Хер Лауда проверява колко дълъг е контрактът на Ейдриан Нюи с нас. Нюи има договор (до 2014 г.), който ще изпълни. А и какво би правил в Мерцедес? Там са Рос Браун и още трима технически директори. Много вожд, малко индианец – е цитиран Марко от немския вестник Билд.
Според него Нюи съвсем не е единствената цел на екипа от Бракли: той твърди, че те са искали и Себастиан Фетел!
Мерцедес постигнаха само една победа от връщането си в спорта през 2010 г. – тази година в Китай. Болидите им са с непостоянни, а привличането на Люис Хамилтън в екипа със сигурност е станало възможно срещу обещание за конкурентоспособен автомобил.
Историята на трансферите на Ейдриан Нюи от един отбор в друг – подробно разказана в последния брой на списание ClubS1 (154) – е такава, че не изключва възможността англичанинът да води разговори за преминаване в друг тим без знанието на шефовете си. Той не съобщава на Франк Уилямс и Рон Денис за напускането си до последния възможен момент и новините за това стават известни чрез медиите. Опитът на Ягуар да го привлекат през 2001 г. пък води до грандиозен скандал, тъй като и Макларън, и екипът на Боби Рейхъл твърдят известно време едновременно, че Нюи работи за тях.
И ако за собственика на Ред Бул Дитрих Матешиц заплатата на Нюи от 10 млн. долара на година плюс до 100% бонус при спечелване на титла не е проблем, то въпросът е могат ли Мерцедес да си позволят подобна сума. Договорът на Хамилтън е за $100 млн. за три години.
Само Рос Браун и Ейдриан Нюи са печелили титли с три различни отбора в F1 – съответно Бенетон/Ферари/Браун Гран при и Уилямс/Макларън/Ред Бул.
Мнението на Хелмут Марко относно трансфера на Хамилтън в Мерцедес пък е, че това само ще помогне на Ред Бул.
– Ники Лауда ни направи услуга. Едновременно отслаби и Люис, и Макларън. Догодина ще имаме двама опоненти по-малко – категоричен е съветникът.