Днес, сряда 10.10.2012, Тойота Балканс стартира превантивна сервизна кампания в България за проверка на бутоните за електроуправление на прозорците, като част от световна сервизна кампания, която включва около 1.39 милиона в Европа и 7.43 милиона автомобила в световен мащаб.
В Европа и България засегнатите модели са: Yaris, Auris, Corolla & RAV4, произведени между септември 2006 и декември 2008.
До няколко дни ще се уточни броя автомобили, засегнати в България.
Какво е проявлението?
Бутоните за централно електроуправление на прозорците са разположени в блок, монтиран на вратата на водача. При определени автомобили Yaris, Auris, Corolla и RAV4, произведени между септември 2006 и декември 2008 е възможно с времето тези бутони да започнат да заяждат при натискане. При продължителна употреба те могат да заядат напълно и да спрат да работят.
Тези бутони не са проектирани да бъдат смазвани със смазки, налични в търговската мрежа и затова употребата на такива смазки може да предизвика загряване или да стопи пластмасата на блока с бутоните. В България не е известен такъв случай, а в света НЕ са известни инциденти, свързани с това проявление.
Какво ще направи Toyota?
Удовлетвореността на клиентите е от първостепенно значение за Toyota. Затова Toyota реши да проведе превантивна сервизна кампания, за да провери бутоните за електрическите прозорци на засегнатите автомобили.
В България в следващия един месец ще бъдат изпратени персонални писма с обратна разписка до всички собственици на засегнати автомобили, с които те ще бъдат поканени да посетят най-близкия от 16-те оторизирани сервиза на Toyota в България, където механиците ще проверят как работят бутоните за електроуправление на прозорците. Ако те функционират нормално, ще им бъде приложена специална, електрически непроводима смазка. Ако бутоните заяждат, целият блок с бутоните ще бъде сменен. Проверката и работата няма да отнеме повече от един час и ще бъде абсолютно безплатна!
Разяснение на повдигнатия от медиите въпрос с „риск от пожар”
В САЩ всяко проявление свързано със „стопяване” или „разяждане” се категоризира в категория „огън” от Националната Агенция за Пътна Безопасност на САЩ.
Затова някои медии погрешно адресират проявлението като опасност от „пожар”, „запалване” и т.н., което просто не отговаря на фактите.
Инженерите на Toyota проведоха множество симулации и тестове, включително с такива смазки, налични в търговската мрежа. В нито един от тези тестове не се появи запалване.
Въпреки това, ако бутоните за електроуправлението на прозорците започнат да заяждат, собствениците не бива да се опитват да решат въпроса сами със смазки, налични в търговската мрежа, защото те могат да предизвикат стопяване на пластмасата на бутоните. В тези случаи клиентите следва да се обърнат към оторизиран сервиз на Toyota.
Използваме случая да напомним, че Toyota е най-големият автомобилен производител в света и най-високо оценената автомобилна марка според Interbrand. Този резултат не е случаен, той се дължи именно на непрестанния фокус върху удовлетвореността и сигурността на клиентите, както и безкомпромисното качество на автомобилите. Обявената днес превантивна сервизна кампания е още едно доказателство за тази успешна корпоративна философия.