Лиам Лоусън не знае дали ще остане на стартовата решетка догодина. Новозеландецът призна, че все още чака решение за бъдещето си в F1. Има вероятност Лоусън да премине в Ред Бул, ако тимът реши да освободи Серхио Перес. Вторият вариант е той да остане във Виза РБ.
Лоусън се завърна в F1 след Гран при на Сингапур. 22-годишният пилот замени Даниел Рикиардо, който беше освободен след старта на Марина Бей. Новозеландецът записа общо шести участия за тази година. В тях той спечели общо четири точки. Той също така участва в няколко неприятни инцидента, включително с Перес.
Пилотът на Виза РБ потегли 13-ти в последния старт за сезона в Абу Даби. Той нямаше достатъчно добро темпо и отново беше по-назад от Юки Цунода. В даден момент Лоусън успя да се доближи до топ 10. За нещастие, той отпадна от надпреварата броени обиколки преди финала заради проблеми със спирачките.
„Беше гадно. Всъщност имахме много, много добро темпо през цялото състезание. Аз винаги ще натискам, дори и да съм в по-задната част на колоната или да съм затворен с обиколка. Опитвам се опитвам да покажа на какво съм способен, докато съм в колата. Ако трябва да бъда честен, това е едно от по-добрите състезания, които съм правил в кариерата си“, каза Лоусън. „Дадох всичко от себе си и имахме добро темпо. За съжаление проблема в бокса ни извади от състезанието.“
Лоусън няма гарантирано място за следващата година. Договорът на новозеландеца е бе до финала на този сезон. Разбира се, той се надява да остане част от семейството на Ред Бул и дори мечтае да застане до Макс Верстапен
„Честно казано, дадох всичко от себе си във всяка една сесия, в която карах автомобила. Решението зависи от тях, така че ще видим“, добави пилотът на Виза РБ.
Съотборникът на Лоусън Юки Цунода финишира 12-ти в Абу Даби. Японецът имаше проблеми на старта, след които потъна в класирането. Макар да изкара силен стинт с медиум гумите и след това с хард, той не успя да задържи зад себе си някои по-бързи болид и изпадна от зоната на точките.
„Честно казано, състезанието ми почти пропадна на старта. Не знам какво точно се случи там, трябва да чуя обратната връзка от екипа“, сподели Цунода.
„На 99% съм сигурен, че съединителят беше заклещен. Никога в живота ми не се е случвало да имам анти-стоп на старта и просто да не мога да помръдна изобщо. Не мисля, че съм направил нещо нередно с процедурата. Всъщност го усетих ясно, когато влязох в питлейна, за да направя спиране в бокса. Съединителят беше заклещен и не можех да спра правилно.“
„Беше голям срам, особено в последното състезание за сезона. След това се опитах да направя всичко възможно, но не се получи, така че доста тежко“, добави пилотът на Виза РБ.
Цунода финишира на 12-та позиция в крайното класиране с актив от 30 точки. Същевременно Виза РБ остана на осмо място при конструкторите. Базираният във Фаенца отбор не успя да се пребори със съперници като Алпин и Хаас.
Your support has been something else this season 💙#F1 #VCARB pic.twitter.com/JhHN2tMBoQ
— Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) December 9, 2024