Tesla бележи рязък спад в продажбите на Model S. За да засилят интереса към електрическия седан, в САЩ ще използват добре познат метод.
Представете си, че купувате нов автомобил и производителят плаща за бензина през целия живот на превозното средство. Това, което изглежда немислимо, беше реалност в първите дни на Tesla – само че по отношение на електричеството. Когато екипът на Илон Мъск пусна Model S през 2012 г. и Model X три години по-късно, всеки нов автомобил се продаваше с безплатен Supercharging. Това означаваше, че може да се зарежда за неограничен период от време от собствената бързозарядна мрежа на Tesla. Тази опция дори се прехвърляше на новия собственик при препродажба. В резултат на това много електромобили и днес се движат, зареждайки се с безплатна електроенергия от Supercharger станциите на Tesla.
По-късно, когато Tesla непрекъснато разширяваше моделната си гама и бройките на продажбите бързо нарастваха, тя вече не се нуждаеше от тази зестра, за да направи интересни собствените си електромобили и електрическата мобилност като цяло. Затова компанията постепенно ограничи допълнителното предлагане на безплатно зареждане на Supercharger с лимитиране на времето или километрите. Докато в един момент тази опция вече не беше достъпна при закупуване на нов автомобил.
Модел S с безплатно зареждане от Supercharger
Въпреки това дори Tesla отдавна е наясно с широко разпространеното нежелание да се купуват електрически автомобили. Затова постоянно търси нови начини да увеличи продажбите на собствените си продукти. След всевъзможни кампании за отстъпки сега най-новият стимул е завръщането на безплатното зареждане от Supercharger. Tesla обяви това официално на канала си в X (бивш Twitter) и на своя уебсайт. Засега обаче офертата важи само в САЩ и само при покупка или лизинг на Model S.
Друга разлика: опцията за безплатно зареждане вече е свързана с купувача, а не с автомобила. Според дребния шрифт първите собственици могат да я използват, докато притежават колата. Всички такси за ползване и блокиране, например на натоварени Supercharger паркове, ще бъдат начислени във всеки отделен случай. Ако някой бъде хванат да зарежда „прекомерно“ или натрупа неплатени такси, Tesla си запазва и правото да отмени безплатното зареждане.
Безплатно зареждане и в Европа?
Освен това всеки, който по-късно закупи Model S като употребяван автомобил, ще трябва сам да плаща за електричеството от Supercharger. Клиентите, които използват автомобилите си с търговска цел, също са изключени от офертата. Особено ако извършват услуги като таксита, споделено пътуване или други подобни.
Засега Tesla няма да въведе възможност за неограничено и безплатно зареждане на Supercharger в Европа. „Засега това е предложение само за клиентите в САЩ“, потвърди говорител на компанията на въпрос на германски колеги. В Германия обаче купувачите на Model Y, които получат своя автомобил най-късно до края на 2024 г., ще се възползват от една година безплатно зареждане на Supercharger. Големите модели на Tesla обаче също се нуждаят спешно от някакъв стимул за покупка: тази година до края на ноември в Германия са били новорегистрирани само 349 Model S и 293 Model X.