KTM няма да изтегля участието си от MotoGP. Австрийският производител възнамерява да продължи програмите си в световния шампионат по мотоциклетизъм, макар да се намира в дълбока финансова криза и да е притискан от кредитори.
KTM се ангажира да се състезава в MotoGP въпреки всички трудности, с които се сблъска последно време. Австрийската марка се намира в дълбока финансова криза, заради което е натискана от кредитори да се откаже от моторспорт програмата си. Въпреки това от КТМ не планират да напускат световния шампионат по мотоциклетизъм, макар и да замразиха развитието на своя мотор
Компанията-майка Pierer Mobility Group подчерта, че бъдещето на КТМ в шампионата не е застрашено. В края на миналата седмица тя направи коментар, който напълно отхвърля спекулациите за изтегляне от MotoGP.
В доклад след първата среща между КТМ и неговите кредитори в Районния съд на Рид им Инкройс, Alpenlandischer Kreditorenverband (AKV) заяви, че оттеглянето на марката от MotoGP е „планирано“, за да се намалят разходите. Въпреки това не беше представен график за предполагаемото излизане на КТМ от сериите.
„За да се намалят разходите, се планира оттегляне на MotoGP/Moto3/Moto2“, се казва в бележката.
В отговор на това KTM излезе със собствено изявление, в което подчертава непоколебимата си подкрепа за проекта в MotoGP.
„Това е важен етап за КТМ с потвърждаването на нашата процедура по преструктуриране. Този важен етап обезпечава нашия план за движение напред. Ние сме горди да потвърдим, че моторните спортове остават неразделна част от този план за преструктуриране“, се казва в него. „KTM е твърдо ангажиран с моторните спортове. Повтаряме изявлението си за 2025 г.: ще продължим да се състезаваме в MotoGP! Този положителен резултат ни зарежда с нови сили и ви благодарим за подкрепата.“
На практика официалната позиция на KTM няма нищо общо със заключенията, които AKV представи в обширен меморандум с основните си искания.
„AKV съобщава, че след първото събрание на кредиторите [в петък], администраторът по преструктуриране, съдия Петер Фогл, е подкрепил продължаването на процедурата като процедура за преструктуриране със самоуправление. Това понастоящем не представлява недостатък за кредиторите в контекста на цялостното разглеждане“, се казва в съобщението.
Дълговете на КТМ възлизат на близо 3 млрд. евро. Марката спешно се нуждае от външно финансиране, ако иска да продължи нормалното си функциониране. Говори се, че Ред Бул може да протегне ръка на дългогодишния си партньор и да му помогне да излезе по-бързо от кризата
КТМ вече съкрати повече от 200 човека във фабриката си. Планът е да има допълнителни съкращения и намаляване на заплатите. Всички тези мерки имат за цел да намалят разходите и да помогнат на марката да си стъпи на краката.
Догодина КТМ ще участва с четири заводски подгoтвени RC16, карани от Брад Байндър, Педро Акоста, Маверик Винялес и Енеа Бастианини. Австрийците също така имат и програма в световния рали рейд шампионат. В началото на 2025 г. КТМ ще се включи в рали Дакар с Кевин и Лусиано Бенавидес, както и Даниел Сандърс. В същото време Pierer Mobility Group изтегли участията на две от другите марки в семейството- Хускварна и GasGas.
Recapping the racing. 🇸🇲
Some beautiful images from the #SanMarinoGP weekend. Both @BradBinder_33 and @jackmilleraus had a decent weekend with two top-ten finishes! #KTM #ReadyToRace pic.twitter.com/RSzW1IBbEU
— RED BULL KTM FACTORY RACING (@KTM_Racing) December 21, 2024