Шефът на Испания Рейсинг Луис Перес-Сала смята, че Формула 1 трябва да преосмисли отношението си към клиентските коли, тъй като се опасява, че цените на новите двигатели от 2014 г. ще са непосилни за малките отбори. От началото на 80-те години на XX век е забранено отбор да купува кола и техника, произведени от друг тим от F1. Торо Росо и Супер Агури получаваха стари шасита на по-големите Ред Бул и Хонда благодарение на пропуски в правилата, които обаче също бяха ликвидирани. Затова сега всеки отбор трябва сам да създава и конструира болидите си.
Връщането на клиентските коли обаче би направило разходите далеч по-поносими за тимовете с малки бюджети.
– Малките отбори би трябвало да имат възможност да използват по-добри автомобили без да харчат прекалено много средства или дори да спестят нещо. Стойността може да е по-ниска, тъй като става дума за вече произведени автомобили и части, няма нужда от дизайн, производствени разходи. Но и да ги разрешат, нещата пак ще зависят от това каква цена ще се сложи – заяви той пред Аутоспринт. – За отбор като Испания Рейсинг почти 20% от целия бюджет отиват за двигатели. Ако тази стойност се удвои от 2014 г. нататък, не знам как ще се справим.
Според Перес-Сала Формула 1 е спестила най-много от замразяването на двигателите и забраната на тестове по време на активния сезон. Тимът му е най-малкият в падока и отново последен в класирането при конструкторите. Испанецът обаче е категоричен, че той и хората му не са си правили илюзии, че могат да победят Маруся и Катерам (по-предната позиция сред екипите носи повече средства от приходите от телевизионни права).
– Честно казано, приоритетите ни за този сезон са съвсем различни. Преди всичко трябваше да станем истински отбор, а започнахме от нулата. Втората стъпка е да си поставим десето място при отборите като цел. Очаквам голяма стъпка напред през април/май 2013 г., ако разполагаме с всичко необходимо според плановете ни – допълни той.