Начало Избрани Саймъндс официално започна работа в Кадилак

Саймъндс официално започна работа в Кадилак

1697
0
Кадилак F1, GM, GM/Кадилак
снимка: GM

Пат Саймъндс официално започна работа в Кадилак. Бившият главен технически директор на F1 вече е част от новия американски отбор, който ще влезе в F1 догодина. Саймъндс отново се събра с хора Ник Честър и Роб Уайт, които бяха негови колеги и в Рено.

Саймъндс е човек, прекарал повече от 40 години в F1. 73-годишният инженер започва кариерата си в Толман. После той е част от отбора и след идването на Бенетон в средата на 80-те години на миналия век. След кратко напускане, Саймъндс се връща в Бенетон в началото на 90-те години и е състезателен инженер на Михаел Шумахер

През 1996 г. Саймъндс става технически директор на Бенетон на мястото на напусналия в посока Ферари Рос Браун. След това той продължава да ръководи инженерния отдел на отбора и след закупуването от Рено в началото на новия век.

Саймъндс остава на работа в Рено до средата на сезон 2009. После той напуска заради изтеклата информация относно „Крашгейт“. Заедно с него си тръгва и тогавашния шеф на Рено Флавио Бриаторе. Саймъндс получава 5-годишна забрана да работи в F1, която обаче бива свалена след обжалване във Френския трибунал.

През следващите години Саймъндс работи като консултант в отбора на Върджин/Маруся. В средата на 2013 г. британецът стана технически директор на Уилямс, където остана до края на сезон 2016, след което си тръгва.

Британският инженер работи в F1 от началото на 2017 г. като главен технически директор. Именно той има принос за разработването на последните технически правила в F1, които влязоха в сила през 2022 г. През пролетта на 2024 г. стана ясно, че Саймъндс е напуснал Формула 1. Няколко дни по-късно той се присъедини към проекта на Андрети като консултант.

В началото на тази година 73-годишният специалист официално започна работа в Кадилак. Американският производител ще се присъедини към F1 догодина заедно с Андрети. Саймъндс ще използва огромния си опит, за да ръководи програмата на Кадилак.

„С удоволствие съобщавам, че официално поемам новата си роля в Кадилак, докато изграждаме отбора си за участие в световния шампионат на F1 през 2026 г.“, написа той в LinkedIn.

„Това е вълнуващо предизвикателство. Ако предсезонните тестове през 2026 г. следват модела от 2014 г. (когато за последен път имаше нов задвижващ агрегат), остават около 400 дни до пускането на автомобила в движение.“

Саймъндс изтъкна богатото наследство на Дженерал Моторс (GM) в областта на моторните спортове. Според него това ще е ключово предимство в начинанието им в F1 Американската корпорация има свои програми в IMSA, WEC и НАСКАР и доставя двигатели в Индикар

GM има дълга традиция в моторните спортове. Спомням как като малък видях Chaparral 2F да печели (през 1967 г.) BOAC 500 на Бранс Хеч“, каза британецът.  „Джим Хол, човекът, който стои зад Chaparral, винаги е признавал приноса на GM за тази програма. Напоследък, чрез своите марки Шевролет и Кадилак, те са конкурентоспособни в състезанията за спортни автомобили в допълнение към това, че са доставчик на задвижващи агрегати за Индикар.“

„От Льо Ман до Таладега и от спортни до серийни автомобили, те знаят как да печелят. В същото време, те напълно уважават иновациите и високите постижения, изисквани в F1. Това ще бъде необходимо, за да се изгради отбор, който да повтори успеха, на който са се радвали в други серии.“

Операциите на Кадилак ще бъдат най-вече в базата на Андрети в Силвърстоун. Тимът също така ще използва въздушния тунел на Тойота в Кьолн. Във връзка с това Саймъндс изрази оптимизъм относно успеха на един проект, който започна от нулата.

„Създаването на автомобил от F1 е трудна, но добре документирана задача. Сроковете вече са добре установени. Екипът вече разполага с много опитни кадри, които от известно време проектират и разработват автомобила. Успоредно с това изграждаме инфраструктурата, за да подкрепим нашето предизвикателство в базата ни в Силвърстоун. Започването с пословичния „чист лист хартия“, което предоставя много повече възможности, отколкото предизвикателства“, заключи Пат Саймъндс.

В Кадилак Саймъндс се събра с познати лица като Ник Честър и Роб Уайт, с които работеше преди години в Рено. Начело на новия тим е Греъм Лоудън, който преди това работеше в отборите на Маруся и Мейнър.

Първоначално Кадилак ще използва силови агрегати на Ферари. След това американците планират да създадат собствено задвижване. Това обаче няма да се случи преди 2028 г. Освен Саймъндс, тимът разчита и на Маркус Ериксон. Бившият пилот на Катерам и Заубер работи в симулатора в Обединеното кралство.