На автомобилното изложение в Париж 2012 Шкода Ауто прави световния дебют на изключителната Шкода Rapid. Този автомобил, който за първи път ще покaже напълно новия дизайн на Шкода, подчертава амбициите за растеж на марката. Шкода Rapid ще бъде пусната на Европейските пазари от края на октомври, продължавайки международната моделна офанзива на Шкода. През 2012, марката се развива бързо в положителна посока, увеличавайки доставките си до крайни клиенти с 8,5%, с което постига нов световен рекорд с повече от 633,300 продадени автомобила за периода януари – август 2012г. Подобно на предишни години, Шкода отново се представя много успешно на международната рали сцена, няколко седмици преди края на сезона тя вече може да се похвали с две титли от три шампионата.
С въвеждането на Шкода Rapid, Шкода Ауто продължава със следващия етап от моделната си офанзива. Не е изненадващо, че новият компактен седан на марката е в основата на участието на Шкода на автомобилното изложение в Париж. „Шкода Rapid олицетворява новия клас автомобили на Шкода и има централно значение за нашата стратегия за растеж за 2018г. Ние смятаме, че през идните години, Rapid ще се превърне във втория най-продаван модел Шкода след Октавия“, каза изпълнителният директор на Шкода проф. д-р Уинфред Валанд. „Нашата нова моделна линия определя стандарти сред компактните седани, като носи в себе си най-добрите характеристики на марката Шкода: просторен, елегантен и все пак достъпен, един автомобил за цялото семейство, с умни решения, модерна технология, висока ефективност и отлично съотношение цена – качество „, добавя Валанд.
Шкода Rapid допълва моделната палитра на Шкода, настанявайки се между грaдската Фабия и по-голямата Октавия. Изключително щедрото пространство в купето, превръща автомобила в своеобразен еталон в своя сегмент. Нито един друг автомобил в този сегмент не предлага толкова много пространство за коленето и главата, както и толкова обемен багажник (550 литра). “Този модел разполага с един изключително подвижен салон, а багажникът притежава качествата на комби-моделите” каза Валанд.
“Simply clever”: автомобилът със стъргалка за лед от вътрешната страна на капака на резервоара
Както във всеки модел на Шкода, така и в новата Шкода Rapid е обърнато особено внимание на практичността. Новият модел разполага с цели 19 „умни решения“. Пример за едно особено гениално решение, е стъргалката за лед, интегрирана в капака на резервоара, с което се предоставя точно определено място в автомобила на този така необходим аксесоар през зимата. Други практични решения са подовата настилка с две лица за багажника и практичният държач под седалката на водача, за предупредителната жилетка, която е задължителна на много места.
Шкода Rapid е първият сериен автомобил на марката, който разкрива новата дизайнерска линия на Шкода: актрактивен, модерен, с изчистени линии и неподвластна на времето елегантност. В центъра на предния капак на автомобила е разположено логото на Шкода: прецизно изпълнена хромирана крилата стрела на черен фон, очертана от тънка хромирана линия. Разположението на светлините за мъгла и фаровете напомня на детелина. Елегантната странична част на автомобила, впечатлява със своя силует на купе и ясно разделени повърхности и линии.
Що се отнася до безопaсността, ШкодаRapid впечатлява с цялостно оборудване за активна и пасивна безопасност. Електронната стабилизираща система (ESC) е стандарт в много държави от Европейския съюз. Гамата от двигатели за Европа включва четири бензинови и два дизелови агрегата, с пет особено ефективни Green tec варианта, които ще са на разположение още от въвеждането на модела.
Стратегията за растежа за 2018г. вече носи резултати
През 2012 г., Шкода показва, че продължава да е в добра форма. През първите осем месеца на годината доставките до клиенти са нараснали с 8,5%, с което е постигнат нов рекорд от 633,300 продадени автомобила. Само в Русия, продажбите на Шкода са нараснали с 44,5%. В Индия продажбите на марката са се подобрили с 34,5%, в Китай от 7,1%, а в Европа с 5,8%. Приходите през първата половина на годината са се повишили с 6,6% до 5.7 млрд. евро. Поредният рекорд за първите шест месеца е оперативната печалба от 449 милиона евро. „Стратегията за растеж на Шкода за 2018г. вече носи резултати“, каза Уинфред Валанд. „През първите осем месеца на тази година, още повече сме подобрили позицията си на световните пазари и създадохме основата, върху която ще продължим своя растеж, дори в икономически нестабилни времена. Шкода е поела по успешен път и ще продължи да се развива върху тази солидна основа през идните години, като целта й е до 2018г. да увеличи своите световни доставки до минимум 1,5 милиона автомобила за една година“.
Mеждународната моделна офанзива на Шкода в етап на решително осъществяване
В стремежа си да постигне плановете си за растеж, Шкода развива най-голямата моделна офанзива в своята 117-годишна история. През следващите години, марката ще въвежда нов или преработен модел средно на всеки шест месеца, напредвайки, както на родния си пазар в Европа, така и на развиващите се пазари в Китай, Русия и Индия.
В Китай – който се превърна в най-големия пазар на Шкода – от 2013 г.. компактният SUV на марката ще се произвежда в сътрудничество с Shanghai Volkswagen. От другата година китайската версия на Шкода Rapid ще се въведе на местния пазар. Шкода предвижда силен продължителен ръст в Русия. За първите осем месеца на тази година, продажбите на марката в Русия са се увеличили с три пъти. Само преди няколко седмици, на автомобилното изложение в Москва, марката показа своя нов специален модел Yeti Sochi – специална модификация, разработена в чест на предстоящите зимни Oлимпийски игри в Сочи, на които компанията е спонсор. Въвеждането на руската Шкода Rapid постепенно наближава –производството на компактния седан за руския пазар ще започне от началото на 2014г. в завода на Volkswagen в Калуга, Русия.
Шкода има голям потенциал и на индийския пазар. Вече от една година, индийският вариант на Шкода Rapid, слиза от поточната линия на завода в Пену, Индия. Индийският компактен седан гарантира присъствието на Шкода в най-големия сегмент на пазара. Индийската Шкода Rapid се оказа особено популярна сред клиентите и веднага беше обявена за семеен автомобил на годината (в страната). През първите осем месеца на 2012г., новият модел докара почти 60% от продажбите на марката в Индия.
Моторспорт: перспективи за победа на Шкода в три рали шампионата
Подобно на предишни години, Шкода отново се представя много успешно на международната рали сцена, с отлични перспективи за „тройна победа“ в рали сезон 2012. Вече дори има шофьор на Шкода Фабия S2000, който си е подсигурил първата позиция в двe от три състезания. Пилотът на Шкода Юхо Ханинен, заедно със своя навигатор Мико Маркула, стана ранен победител в Европейския Рали Шампионат (European rally championship), а другият пилот на Шкода Ян Копецки, с навигатор Павел Дреслер, спечели купата в Чешкия Рали Шампионат. Освен това, Шкода има сериозна преднина в Международния Рали Шампионат (IRC) и е на път да постигне трета поредна победа в IRC шампионата. Също така, Андреас Микелсен от екипа на Шкода UK Моторспорт, е на първо място в класирането при пилотите. Досегашните резултати от сезон 2012, ясно показват, че Шкода Моторспорт безпроблемно продължава поредицата си от успехи през последните години.