Начало Избрани Зак Браун: Ред Бул тепърва ще усети последствията от загубата на важни...

Зак Браун: Ред Бул тепърва ще усети последствията от загубата на важни хора. Йос Верстапен: Да, напусканията се отразиха

3564
0
Ред Бул F1, Ред Бул Рейсинг
снимка: Спас Генев

Отборът на Ред Бул във Формула 1 тепърва ще усети пълните последствия от загубата на важни хора в екипа, заяви Зак Браун. Според главния изпълнителен директор на Макларън Рейсинг тимът от Милтън Кийнс е изправен пред още по-голямо предизвикателство за догодина, когато ще се състезава за първи път с конструирана изцяло от Ред Бул Пауъртрейнс задвижваща система.

„Ред Бул изгуби необходимите важни хора и според мен не сме видели пълните последствия от това. Отборът е добър, но трябва да разгледате още културата и атмосферата“, посочи Зак Браун

„2026 г. ще е дори още по-голямо предизвикателство за тях. Тогава ще имат свой собствен двигател за първи път, а не си спомням някой със свой собствен агрегат да е бил конкурентоспособен от първата година. Така че това ще е голяма въпросителна“, каза още CEO-то на Макларън Рейсинг.

Ред Бул доминира през 2022 и 2023 г., но миналата година съперниците настигнаха екипа от Милтън Кийнс. Макс Верстапен все пак спечели титлата при пилотите, но отборът остана трети в конструкторския шампионат. Бившият пилот на тима и настоящ телевизионен коментатор Дейвид Култард сподели, че случващото се е нормално развитие.

„От дълго време съм в спорта, за да съм наясно, че ако си печелил в миналото, това не означава непременно, че така ще продължи. Сезон 2023 бе изключителна доминация (за Ред Бул). А когато си толкова близо до връх Еверест, просто е много трудно да вадиш иновации“, обясни Култард

„Имаше ясна пътека, посока, в която те поеха с колата и тя все пак спечели десет Гран при. (Ред Бул спечели 9 победи през 2024 г. с Макс Верстапен – б.р.) Това все пак бяха повече успехи от който и да е друг отбор. Корелацията (на данни) винаги е била изключително сериозно нещо. Ако болидът работи, значи работи, но ако не се получава… Ако беше толкова просто, щяха да връчат правилата на някой изкуствен интелект. И ако беше толкова просто, всички щяха да създават една и съща кола. Но в случая изобщо не е така“, допълни шотландецът.

Ред Бул имаше проблеми с болида си RB20 през 2024 г., които не успя напълно да изчисти през втората половина на сезона. Бащата на Макс Верстапен Йос неколкократно коментира, че пилотът на тима от Милтън Кийнс не е бил доволен от баланса на автомобила още от началото на състезателната година. Той дори обвини екипа, че не се е вслушал в казаното от Макс. Бившият състезател от Формула 1 продължава да не е убеден дали Ред Бул ще се справи със задачата да даде на сина му кола, с която да се бори за пета титла през сезон 2025.

„Все още имам съмнения. Ред Бул трябва да направи кола, която да е с предвидимо поведение във всякакви условия. Можем да сме оптимисти ако гледаме към втората половина на 2024 г. Ред Бул просто не успя да направи болида постоянно бърз. Защо тогава да се справят тази година?“, попита риторично Йос Верстапен

Бившият Гран при пилот също като Зак Браун смята, че напускането на важни фигури от отбора се е отразило на работата по колата.

„Да, мисля, че напусканията на хора се отразиха. По отношение на [Ейдриан] Нюи е факт, че автомобилът не се подобри, след като той си тръгна. Новите неща в частност не работеха както се очакваше. Достатъчно говорих за причините, поради които има опасност отборът да се разпадне. Да оставим нещата така. Едно е сигурно: Ред Бул има огромна задача пред себе си за 2025 г.“, добави Йос Верстапен.

Кристиан Хорнер е убеден, че в Ред Бул са наясно какви са били проблемите на RB20 и как могат да ги решат.

„Мисля, че добре разбираме какво не се получи. Бих казал, че около Имола въведохме новости, които направиха поведението на колата по-непредсказуемо, а оперативният прозорец бе много тесен. Когато бе в този прозорец, вървеше страхотно. Като в Австрия например, където четири последователни обиколки бяха достатъчно добри за полпозишън. Стъпка на милиметър настрани и болидът ставаше особено труден за каране. Макс успяваше да маскира това, но ситуацията се отрази особено зле на Чеко (Серхио Перес – б.р.)“, разясни ръководителят на Ред Бул в F1.

„Инженерите бяха съсредоточени през зимата върху това да разширят този прозорец. Не задължително да добавят към топ възможностите на болида, колкото да разширят работните граници. Тоест автомобилът да е с постоянно поведение на различни писти.“

„Обратът в Катар, където взехме полпозишън и победа, според мен показа отново, че сме в правилната посока. Никой от съперниците обаче няма да стои на едно място и нищо не може да се приема за даденост. Мисля обаче, че започнахме да разбираме някои от проблемите на колата“, каза още Хорнер.

Ред Бул полага усилия да обнови и инструментариума си за работа и в момента строи нов аеродинамичен тунел. Техническият директор на отбора Пиер Ваше сподели наскоро, че проектът върви с три месеца напред спрямо предварителните планове. Очаква се, че тимът от Милтън Кийнс ще може да се възползва пълноценно от новата тръба едва за 2027 г.

„В момента вървим напред спрямо плановете, макар че със строежи и след това с новия инструментариум никога не знаеш кое кога ще се получи. Понастоящем изпреварваме с три месеца предначертаното. Момчетата вършат страхотна работа, но не е ясно дали ще продължи така – винаги може да има забавяне в един или друг аспект. Това е огромен проект“, посочи Ваше

„Тунелът може да ни помогне някъде по-късно през 2026 г. Това е най-старата аеротръба, която се използва в спорта. Дори го обсъдих с Йос, който разказа, че в този тунел е са работили още, когато той бе в Ероуз. Ние обновихме съоръжението. Вътре има много нови неща, но като цяло е с определени ограничения. Наясно сме какви са те и се стараем да ги заобикаляме. Това обаче очевидно е по-трудно, когато се работи по малки разлики. Затова инвестираме в нов аеродинамичен тунел“, допълни техническият директор на Ред Бул.