Отборът на Ред Бул е постигнал споразумение със Заубер да пусне Джонатан Уитли по-рано, отколкото го изисква договорът му. Спортният директор на екипа от Милтън Кийнс напуска, за да стане шеф на тима на Ауди след приключване превръщането на екипа от Хинвил в заводски за марката. Същевременно от Ред Бул отказаха да направят нещо подобно за Уил Кортни и Макларън.
Понастоящем не е официално потвърдено точно от кога Джонатан Уитли ще заеме новия си пост. Твърди се, че това вероятно ще е от 1 април
Вчера от Заубер обявиха официално, че се разделят с Алесандро Алуни Брави. Италианският адвокат в продължение на две години ръководеше екипа на писта. Официално титлата му бе „представител на отбора“, а не шеф. Той запази поста и при реорганизацията след уволнението на Андреас Зайдл и Оливер Хофман. Беше ясно обаче, че Брави временно ръководи тима в очакване на ново назначение, което се оказа Уитли.
Ред Бул обаче отказа да направи същото за шефа на стратегическия си отдел Уил Кортни. Той бе привлечен от Макларън, където ще стане спортен директор. Договорът на Кортни е до средата на 2026 г. От Уокинг са проучили възможността той да се присъедини към тях по-рано, но от Ред Бул не са проявили интерес да се споразумеят. При това положение Кортни ще продължи да работи с екипа от Милтън Кийнс поне до края на сезон 2025.
Напусканията на толкова хора от висшия ръководен състав на Ред Бул, включително Ейдриан Нюи, породиха предположения, че в Милтън Кийнс трябва да се случи реорганизация на екипа
Шефът на тима Кристиан Хорнер още от миналата година твърди, че това няма да се отрази на отбора. Той повтаря, че Нюи и Уитли са само двама души от 2000 и го каза отново наскоро с обяснението, че преструктуриране няма.
„Само двама си тръгват. Ейдриан напусна още в Маями (през сезон 2024) и от тогава не сме го виждали. Той работеше по RB17, но не и по някакви F1 проекти. Тъжно е, разбира се, че си тръгват. И двамата (с Уитли) изиграха важна роля в отбора. Но шоуто продължава и според мен притежаваме нужната сила и дълбочина да се справим. За 2025-та Джонатан няма да е на питуола, но всичко друго си остава същото. Твърде силно е да се говори за реорганизация при напускането на само двама души. Еволюция е. От доста време имаше планове за подобна ситуация“, коментира ръководителят на Ред Бул Рейсинг.
В Милтън Кийнс все пак има промени. Рейс инженерът на Макс Верстапен Джанпиеро Ламбиазе ще продължи да работи директно с нидерландския пилот, но същевременно получи повишение и съответно повече задължения на пистата. Той получи поста „head of racing“. Според обяснението от тима това включва „всички състезателни дейности и наблюдение на персонала на писта“. Ричард Улвърсън стана директор на състезателните операции. Стивън Ноулс пък бе назначен за отговарящ за спортните правила директор. Последните длъжности всъщност досега бяха реално изпълнявани от Джонатан Уитли.
View this post on Instagram