Кадилак привлече бившия състезателен инженер на Шарл Льоклер Хавиер Маркос. Испанецът стана технически директор на подразделението за спортни автомобил на марката. Така Маркос ще отговаря за програмите на Кадилак в WEC и IMSA.
Charles Leclerc’s former race engineer at the Ferrari Formula 1 team Xavi Marcos has been recruited by Cadillac as technical director of its LMDh sportscar project. pic.twitter.com/HFDSbSjzwU
— The F1 Journal (@thef1journal_) January 14, 2025
Маркос има дългогодишен опит в F1 и моторните спортове като цяло. Испанският инженер започна кариерата си във вече несъществуващия отбор на HRT. След оттеглянето на испанския тим, той се присъединява към Уилямс. Там той работи като пърформанс инженер на различни пилоти, включително Фелипе Маса. В края на 2015 г. Маркос напуска F1 и отива да работи в НАСКАР
През 2018 г. Маркос се връща в F1 с Ферари. Следващата година испанецът става рейс инженер на Шарл Льоклер. Двамата работят заедно до пролетта на 2024 г. Тогава става ясно, че пилотът от Монако ще работи с друг рейс инженер- Брайън Бози. Маркос на свой ред беше преместен в друг отдел на Скудерията.
Раздялата с Льоклер беше продиктувана от сериозните разногласия, които той имаше с испанеца през последните години. Именно лошата комуникация коства на 27-годишния пилот възможност да спечели Гран при на Монако 2022, както и подиуми в други състезания.
В края на 2024 г. стана ясно, че Маркос е напуснал Ферари. По-рано тази седмица испанецът беше обявен като новия технически директор на Кадилак в WEC и IMSA. Той ще има важна роля в програмите на американския производител в двата шампионата за издръжливост. Не се знае дали Маркос ще има някакво участие в проекта на Кадилак за F1.
По-рано тази седмица Кадилак представи разцветката на прототипа, който ще се използва в WEC. Там американците се състезават с два прототипа заедно с Jota. Единият е №12 и екипаж Себастиен Бурде, Дженсън Бътън и Алекс Лин. Другият е с №38 и екипаж Ърл Бамбър, Норман Нато и Уил Стивънс. Част от състезателите бяха част от Jota и когато отборът използваше машини на Порше.
В IMSА Кадилак използва три състезателни прототипа. Два от тях са управлявани от Wayne Taylor Racing и един от Екшън Експрес Рейсинг (Whelen). Зад волана на тази машина са Фелипе Другович, Фредерик Вести и Джак Айткен. В избрани състезания към тях ще се присъедини и Бамбър.
„Моторните спортове продължават да бъдат ключова платформа за Дженерал Моторс усъвършенстване на инженерните и лидерските умения в динамична и силно конкурентна среда и за укрепване на компанията“, се казва в изявление на GM.
„За да подпомогне допълнително програмите си в IMSA и WEC, GM Motorsports въвежда нова лидерска структура на Кадилак Рейсинг. Преместванията отразяват нивото на ресурсите и инвестициите, които GM прави в своите глобални инициативи в областта на моторните спортове.“
Вижте тази публикация в Instagram.