Екипът на Тойота Рейсинг спечели първа победа в световния шампионат за състезания за издръжливост (WEC – World Endurance Championship) в едва третия си старт в сериите – 6 часа на Сао Пауло. Надпреварата се проведе на пистата Интерлагос и бе пети кръг от първенството. Тимът поведе още в началото и след страхотно представяне задържа първата позиция до финала. Тойота TS030 Hybrid с пилоти Алекс Вурц и Никола Лапиер победи Audi R18 e-tron на Андре Лотерер, Марсел Фаслер и Беноа Трелюе и Audi R18 ultra на Том Кристенсен, Алън Макниш и Лукас ди Граси.
Това е първа победа на Тойота в кръг от световен шампионат на ФИА от рали Китай през 1999 до днес. 20 години пък са изминали от последния успех в международно състезание за издръжливост – през 1992 г. на пистата Монца с TS010.
Над 25 000 души публика видяха хегемонията на Toyota, която започна още със старта. Нико поведе колоната още при старта и влезе първи в първия завой на пистата. Той наложи темпото като водач на колоната и предаде щафетата на Вурц след 90 минути състезание. Австриецът бе убийствено бърз – той бе заявил, след като спечели полпозишъна, че Ауди ще трябва да правят 6 часа квалификационни обиколки, ако искат да спечелят. Той бе в колата и през последния час от надпреварата и финишира триумфално пръв.
– Беше страхотно усещането да спечеля с Тойота в едва третото ни състезание. Благодаря на целия отбор и на Нико за страхотната им работа. Не беше лесно и ние натискахме автомобила като луди. Ключът към успеха определено бе изборът на гуми и след второто ни спиране в бокса успяхме да натрупаме преднина – коментира Вурц.
Президентът на отбора Йошиаки Киношита сподели, че състезанието е било далеч по-дълго от 6 часа за тима на Тойота.
– Надпреваратазапочна за нас през януари и завършва сега през септември, когато нашият отбор стъпи на най-високото стъпало на подиума. Благодаря на всички участващи в този проект; вложихме толкова много труд и тази победа показва, че си е заслужавало – допълни той.
Техническият шеф Паскал Васлон бе категоричен, че постигнатата победа е наистина забележителна:
– Беше емоционален момент да видим Тойота да пресича първа финиша. Самото състезание протече точно по план. В сравнение със Силвърстоун успяхме да контролираме разхода на гориво значително по-добре, което бе улеснено от бързия ни ритъм. Алекс и Нико пилотираха фантастично, бяха изключително бързи и впечатляващи в трафика. Големи благодарности и на екипа ни в бокса, които осигуриха 7 страхотни питстопа. Ще се насладим на този успех и ще се върнем на състезанието в Бахрейн по-мотивирани от всякога.