Начало Избрани Цунода и Хаджар пред Верстапен и Лоусън в тренировките на Албърт парк

Цунода и Хаджар пред Верстапен и Лоусън в тренировките на Албърт парк

Макс Верстапен, Юки Цунода
Макс Верстапен и Юки Цунода; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Пилотите на малкия тим на Ред Бул във Формула 1 – Рейсинг Булс – Юки Цунода и Исак Хаджар се класираха пред състезателите на големия екип от Милтън Кийнс Макс Верстапен и Лиам Лоусън в свободните тренировки за Гран при на Австралия. Цунода бе четвърти, новият му съотборник – шести, четирикратният световен шампион – седми, а новозеландецът – чак 17-ти.

„Щастлив ден в офиса. Очевидно е, че направихме добър старт в първия ден на писта“, обобщи доволният Цунода

„Сигурен съм, че останалите ще вдигнат темпото утре, особено за квалификацията. Колата определено изглежда добре. Само трябва да сме съсредоточени. Разликите ще са минимални. Би било страхотно да успеем да извлечем последните 5 милисекунди. Уилямс и Хаас също бяха бързи. Сигурен съм, че работихме по различни програми във втората тренировка, но утре ще натискаме на 100%“, допълни японският пилот.

Хаджар сподели, че се е чувствал комфортно в кокпита и веднага е успял да вдигне темпото.

„Напредвахме бързо, защото се чувствах уверен и в дълги, и в къси серии“, допълни французинът.

От Ред Бул обявиха много голям списък с новости за уикенда в Мелбърн. В тренировките правиха директни сравнения. Верстапен например бе с новия нос, докато Лоусън караше с по-стара версия. Новият под бе изпробван в Бахрейн на предсезонния тест, но тогава в тима не останаха доволни и се върнаха към предишната версия. Компромисът на Сахир бе нов нос със стария под. В Мелбърн от отбора решиха да са с новия под. Верстапен коментира, че не е изненадан от скоростта на RB21.

„Балансът всъщност не беше сбъркан, но някак си нямахме никакво сцепление и беше трудно. Затова не бяхме в челото. На практика нямаме особени грижи с баланса, така че това ще е трудна задача. И не е като да не съм го очаквал“, заяви Верстапен

„Не съм изненадан от скоростта ни – нито в положителен, нито в отрицателен аспект. Не се представяме добре в Австралия откакто сложиха новия асфалт. Това не ни помага, но пък пистата е една и съща за всички, разбира се. Така че ще трябва да намерим малко повече скорост, защото в момента темпото ни не е достатъчно, за да се борим в челото. Имахме проблеми с всички типове гуми – особено в първия и последен сектори“, допълни Верстапен.

Лиам Лоусън остана в дъното на таблицата в петъчните тренировки на пистата Албърт парк. Новозеландецът е единственият пилот, който не е карал през кариерата си досега на мелбърнското трасе.

„Чувствах се комфортно в колата днес, но просто не бях достатъчно бърз, така че тази вечер ще имаме много работа. По принцип се очаква да се потрудиш през първия ден на нова писта, но не чак толкова… В момента не можем да посочим точно защо беше толкова трудно. Ако знаехме, щяхме да сме в състояние да поправим нещата много по-бързо. Трябва да подобрим скоростта в къса серия. Темпото в дълга серия обаче също не бе особено добро, така че… да, много работа ни предстои. Това ще е предизвикателство за тима, но целта е да постигнем подобрение за утре“, сподели Лоусън.