След като в екипа на Мерцедес започнаха с използването на така наречения двоен DRS, другите екипи се забавиха сериозно с разработването на подобна система. Лотус изпробваха своята на Хокенхайм преди шест седмици. Забраната на системата обаче не спря останалите тимове да разработват свои варианти за финалния щурм в края на сезона, когато те може да се окажат необходимост. Само Ред Бул отказаха да разработват нещо, което няма да могат да ползват в бъдеще.
При Ферари и Макларън обаче продължават с изследванията, но крайният резултат за момента изглежда далеч.
„Няма съмнение, че тази система е много интересна“, обясни тим шефът на Макларън, Мартин Уитмарш. „В момента обаче не можем точно да кажем, къде ще вкараме в употреба това решение.“
Независимо от това Люис Хамилтън и Дженсън Бътън ще могат да разполагат с нови крила за своя МР4-27.
„При техническата проверка утре ще видите нови крила на нашия болид“, разкри Уитмарш. „Двоен DRS обаче няма да е сред нашите новости.“
В екипа на Лотус смятат през тази седмица да използват за първи път в състезание своята разработка на системата, която бе използвана само в тренировките на Хокенхайм и Хунгароринг. При Ферари използването й също не се предвижда за Белгия.