Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари са доволни от представянето досега на двигателите, електрониката и KERS-а си

Ферари са доволни от представянето досега на двигателите, електрониката и KERS-а си

61
0
Фелипе Маса

Ферари са готови за предизвикателствата на следващите два старта от световния шампионат на Формула 1, които ще се проведат на пистите Спа-Франкоршамп в Белгия и Монца в Италия. Развитието на двигателите е забранено, но въпреки това в Скудерията намират начин да подобрят представянето им, а след лятната почивка всички в Маранело нямат търпение отново да се състезават.

В съзнанието си винаги се подготвяме за следващото предизвикателство, така че и през двете седмици почивка не се откъсваш напълно от работатаобясни шефът на отдела за двигатели на отбора Лука Марморини в поредното издание на Ферари Нюз. – Прекрасно е обаче, че имаме възможност да изкараме повече време със семействата си. Сега идват Спа и Монца – две трудни за двигателите писти. Нямаме свобода да модифицираме моторите с оглед качване на мощността, но можем да работим върху горивото и лубрикантите например. Това също ни помага за подобрение на представянето. На Монца например автомобилите изминават най-голям процент от обиколката на пълна газ в целия шампионат, а това е огромно изпитание. На Спа пък понякога стратегията и реагирането спрямо променящите се атмосферни условия са по-важни, отколкото моторите.

Според Марморини не е леко да се направи точна преценка на изминалите досега състезания. Сезонът започна трудно за Ферари, но с изключително много труд и упорство тимът си върна част от загубената скорост. Фернандо Алонсо е единственият пилот с три победи в първенството досега, но и той, и тимът бяха категорични, че трябва да продължат да се трудят упорито, за да свалят още разликата до най-бързите в колоната екипи.

Трудно е да се правят преценки за първата част от сезона. Бих казал, че в момента сме напълно концентрирани върху втората му половина. За нас е особено важно да продължим добрата работа, свършена досега – сподели Марморини. – От гледна точка на двигателите сме доволни от издръжливостта, както и от електрониката и системата KERS. Специално KERS-ът ни не е нов, а е еволюция на този от 2011 г., но го олекотихме и подобрихме разпределението на теглото. Усилията ни бяха насочени и към подобрение ефективността на системата, като в същото време не прекаляваме, за да може да предложим на останалите тимове, които я използват, сравнително ниска цена. Изпускателната ни система в момента е резултат от компромис, който допуснахме с оглед представянето на аеродинамиката и това на двигателя. Освен това вложихме известен труд в картите за управление на агрегата – допълни инженерът.

Във Ферари също така работят по прототипа на 1,6-литровия V6 турбомотор, който трябва да използва от 2014 г. Марморини заяви, че това е изключително интересен проект и в Маранело научават много неща от труда си по него.