Начало Автомобилни новини Ходовата част SuperSport за повече версии на Opel Insignia

Ходовата част SuperSport за повече версии на Opel Insignia

219
0
HiPerStrut,Opel

За първи път Opel предлага своето динамично окачване SuperSport за версии с предно предаване на модела от средния клас Insignia. Две от тях – една с бензинов и една с дизелов двигател – могат да бъдат поръчани с пакета включващ елементи HiPerStrut (High Performance Strut), спирачки Brembo и настройка на ходовата част OPC (Opel Performance Center). Тази комбинация от технологии в ходовата част преди се предлагаше само за спортната версия на Insignia OPC и за модификациите със задвижване на четирите колела, които винаги включват подобряващия сцеплението електронно блокируем диференциал (e-LSD). Сега това съчетание може да се поръча и за версии с предно предаване – съответно за дизеловия 2.0 CDTI със 118 кВт/160 к.с. и бензиновия 2.0 турбо със 162 кВт/220 к.с. В съчетание със системата FlexRide, която разполага с три режима на работа (Standard, Tour и Sport) и адаптира както работата на амортисьорите на автомобила, така и функциите на кормилното управление и дроселовата клапа с натискане на бутон, ходовата част SuperSport се предлага на цена 5 770 лева с включен ДДС.

Ходовата част SuperSport подобрява работата на предното окачване с помощта на елементите HiPerStrut (High Performance Struts), които се съчетават с високоефективната спирачна система Brembo. Последната включва големи перфорирани дискове с размер 355 x 32 мм, четирибутални изключително издръжливи алуминиеви спирачни апарати и специални спирачни накладки за високо натоварване. Специално разработените двукомпонентни дискове от своя страна включват чугунен спирачен диск и алуминиева носеща сърцевина.

Окачването с HiPerStrut елементи, което за първи път бе използвано в спортната Insignia OPC, бележи значителна стъпка в развитието на стандартния Макферсън. То подобрява сцеплението както на мокра, така и на суха настилка и позволява прилагането на повече мощност към колелата.

Окачването HiPerStrut използва същите монтажни точки като конвенционалния Макферсън на Insignia, но при него се намалява наклонът на оста на шенкелния болт от 13 на 9 градуса и се скъсява шенкела с 23 милиметра до 44 мм. Всяка една от тези промени позволява на водача по-добре да използва потенциала от мощност на Insignia. Намаленият ъгъл на шенкелния болт ограничава вертикалния ъгъл на наклона на колелото при накланяне на автомобила в завой, с което се подобрява контакта и сцеплението на гумата и съответно склонността към недозавиване. По-късият шенкел значително намалява влиянието на въртящия момент върху кормилното управление и подобрява съпротивлението към удари във волана при завои с набраздена настилка.

От деня на своя дебют Opel Insignia спечели множество национални и международни награди, включително престижната „Автомобил на годината 2009“. Клиентите отговориха на тези оценки с изключителен интерес – от представянето през 2008 година са продадени над половин милион броя от флагмана на Opel.