Фернандо Алонсо успя да спечели състезание за Гран при на Германия след като от старта до финала води надпреварата пред Себастиян Фетел и Дженсън Бътън. Пилотът на Ферари се наложи над съперниците си от екипите на Ред Бул и Макларън и продължава да води в класирането.
Себастиян Фетел ще трябва да чака още поне една година за да спечели домашното си състезание. Фернандо Алонсо успя да надвие германеца пред домашна публика, а второто място на Фетел бе застрашено и от Дженсън Бътън, който атакува местния любимец в края на състезанието.
Място в точките остана още за Кими Райконен (Лотус), Камуи Кобаяши (Заубер), Серхио Перес (Заубер), Михаел Шумахер (Мерцедес), Марк Уебър (Ред Бул), Нико Хюлкенберг (Форс Индия) и Нико Розберг (Мерцедес).
Съперниците на испанеца не го оставиха да се измъкне след старта. Появиха се още преди началото на състезанието слухове, че пилотите на Ред Бул могат да бъдат наказани заради нередовни карти за управление на двигателя. В крайна сметка обаче колите на отбора бяха обявени за легални.
В третия ден на уикенда в Германия времето бе доста по-приятно за пилотите, като температурите от 18 градуса се запазиха, но дъждът се размина.
Алонсо направи добър старт и защити първата си позиция спечелена през вчерашния ден. Зад него се наредиха Фетел и Шумахер. В средата на колоната пък Маса загуби предното си крило след като удари отзад конкурент за място.
Грожан също имаше проблеми на старта и трябваше да мине през бокса за да смени предното си крило.
Водач в класирането след първите четири обиколки бе Фернандо Алонсо. Пилотът на Ферари бе следван от Фетел, Шумахер, Хюлкенберг, Бътън, Малдонадо, Уебър, Ди Реста, Райконен и Рикиардо. Хамилтън събра отломки от крилото на Маса и в резултат на това спука гума.
Докато Хамилтън се бореше в края на класирането, неговият съотборник в Макларън си пробиваше място напред. Първо англичанинът изпревари Хюлкенберг, а в последствие се залепи зад Шумахер. В 11-ата обиколка той успя да изпревари германеца и да заеме третото място.
Още в 12-ия тур Райконен влезе за първото си спиране в бокса. Уебър, Хюлкенберг и Розберг го последваха обиколка по-късно. Водачът Алонсо влезе в бокса едва в 19-ата обиколка, Бътън направи същото тур по-късно, последван и от Фетел.
След първите спирания промени в челото нямаше. Алонсо продължи да води пред Фетел, Бътън и Райконен. Шумахер бе изтласкан едва на пето място. Хюлкенберг бе шести, следван от Перес, Уебър, Ди Реста и Кобаяши.
С по-твърдите гуми колите на Ред Бул изглежда се чувстваха по-добре и преднината на Алонсо намаля. Фетел успя да се доближи до водача Алонсо, а Бътън също се доближи до първите двама.
Все пак обаче той изоставаше с 2,7 сек от Фетел. Германският пилот на Ред Бул от своя страна продължаваше да „виси“ на скоростната кутия на съперника си, но не успяваше на направи опит за изпреварване. Хамилтън бе изпреварен от водачите с обиколка, но в 34-ата обиколка се получи куриоз, след като пилотът на Макларън изпревари Фетел и даде най-добра обиколка. Фетел пък съобщи на отбора си, че има проблеми със системата KERS.
В 39-ата обиколка Райконен влезе за втори път в бокса за нови гуми. Бътън и Уебър последваха примера на финландеца в 41-ия тур. Алонсо и Фетел пък направиха това едновременно в 40-ата обиколка. И докато испанецът остана начело, германския пилот на Ред Бул загуби едно място спрямо Бътън.
В 46-ата обиколка Бътън изоставаше едва с 0,7 сек зад Алонсо, който бе с три пред Фетел. Райконен пък продължаваше да води пред Шумахер.
Три обиколки преди края Бътън бе настигнат от Фетел и бе изпреварен, но при тази маневра германеца напусна трасето.
Разследването остана за след състезанието, а Алонсо се пребори за третата си победа през сезона.
Така испанецът води с 34 точки пред Уебър и с 36 пред Фетел. В класирането при конструкторите пък Ред Бул води с 61 точки пред Ферари.