В свободните тренировки днес екипа на Лотус изпита своя система, подобна на така наречения двоен DRS на Мерцедес. От двете страни на еърбокса ясно можеха да се видят двата отвора, които са част от концепцията на екипа. При активиране на въпросната система трябва да се намалява челното съпротивление, което дава известно предимство на правите.
Дали заради малкото време, което имаха днес сутринта за тестове в екипа или защото все още не са уверени в ползата от системата, от Лотус не смятат да използват това решение за състезанието на Хокенхайм.
„Ще прегледаме данните, но като цяло не смятаме да използваме системата, защото никой не иска да има проблеми с подобен прототип по време на състезание. Не успяхме да тестваме надеждността на системата“, заяви Ерик Булие. „В момента сме достатъчно силни, за да влезем с двете коли в точките и не искаме да рискуваме. Ще трябва да направим достатъчно тестове, преди да сложим системата в колите ни.“
Тъй като следващото състезание е едва след седем дни в Унгария се предполага, че системата ще бъде използвана след края на лятната пауза на Спа в Белгия, където би имала сериозно значение и полза. Булие обясни също така, че тяхното решение е отговор на системата на Мерцедес, срещу която Лотус протестира.
„Мерцедес използват система, която според нас не е редовна. Протестирахме, защото искахме да знаем, как от ФИА интерпретират правилата.“
След като ФИА обяви системата за легална, от Лотус започнали работа по собствено решение, което според Булие работи на същия принцип.
„Опитахме се днес да съберем достатъчно данни и ще видим, дали системата функционира добре.“
Кими Райконен също не бе сигурен от ползата на пистата.
„Нямам идея, дали печелим нещо“, заяви финландецът. „Ще ни трябва повече време на пистата. Днес нямахме достатъчно възможност да я изпробваме, а на сухо ползата е значително по-голяма, отколкото на мокро.“