Победа във Валенсия и второ място на Силвърстоун карат тима на Ферари да смята, че е в добра форма преди идващата Гран при на Германия, десети кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2012 г. Скудерията успя с много упорит труд да обърне нещата, след като началото на сезона не бе никак добро за тима. При победата в Гран при на Европа един от хората, допринесли много за обрата – рейсинженерът на Фернандо Алонсо Андреа Стела – се качи на подиума, за да приеме конструкторския трофей. За него емоцията бе особено голяма, тъй като е работил и с другите двама пилоти на почетната стълбичка във Валенсия Михаел Шумахер (Мерцедес) и Кими Райконен (Лотус), но сега инженерът е готов за следващото предизвикателство – Хокенхайм.
– В началото на сезона бе необходим изключителен оптимизъм, за да си представиш ситуация като настоящата. Но в нашия спорт нещата се променят много бързо и ние винаги сме имали положителна нагласа. Сегашното ни положение се дължи именно на това в комбинация с много упорита работа – споделя Стела в 11-о издание на Ферари Рейсинг Нюз. – Колата ни бе добра във Валенсия, както и на Силвърстоун. Хокенхайм е смесица от тези две трасета като конфигурация, така че очаквам да сме конкурентоспособни и в Германия. В миналото управлението на гумите там бе трудно, особено на предна лява. Понякога имаше и блистъринг на задните. Затова и уикендът ще е интересен от тази гледна точка.
Инженерът не е особено притеснен от факта, че максималната скорост на F2012 все още не е на желаното ниво:
– Екипите винаги търсят все повече топскорост. Все пак се стараем да подобрим този аспект в бъдеще. Досега просто адаптирахме развитието на аеродинамиката, а част от прогреса дойде, когато започнахме да разбираме по-добре гумите. Те са сериозно предизвикателство този сезон, но е факт също така, че представянето на много коли е страшно близко през настоящата година.
Отношенията на Стела и Алонсо са много добри и двамата се познават вече наистина чудесно. Това е важно, смята инженерът, тъй като много по-бързо се стига до разбирателство по различни аспекти от работата по колата. Фактът, че Андреа е работил с Шумахер и Райконен пък доведе до въпроса как оценява отделните пилоти.
– Михаел е невероятен състезател, много силен в надпреварата и в начина, по който контролира задната част на болида. Много е талантлив конкретно в тази област, макар че на моменти можеше да е малко прекалено агресивен в състезание. Кими бе наистина много бърз, когато колата бе с поведение в определени граници. В такива ситуация той може да е най-бърз, но извън рамките трябваше да работи повече, за да постигне оптимално представяне. При Фернандо най-силното качество е, че всъщност той няма слаби страни! Силен е във всякакви условия – от сухо до екстремно мокро, а извън автомобила е изключително постоянен, с много добра умствена настройка, което е особено важно в съвременната Формула 1 – смята Стела.