Дълго време имаше спорове около провеждането на тестовете за млади пилоти на Силвърстоун, но в крайна сметка бе решено те да се проведат в четвъртък и петък тази седмица, въпреки че участието си са заявили едва три отбора. Уилямс, Маруся и Испания Рейсинг ще се появят на английската писта по-малко от седмица след провеждането на Гран при на Великобритания. Голямата част от останалите тимове предпочитат да направят изпитания на Яс Марина в Абу Даби в края на сезона, където на разположение ще е и трети допълнителен ден. От Ферари пък са замислили собствен план, който предвижда тестове на Херес след края на сезона.
Тези два дни изпитания, както и тези проведени в началото на май на Муджело, дават една от малкото възможности за отборите да тестват по време на сезона. Причината за това разбира се е забраната за изпитания по това време, която е с цел да се намалят разходите на отборите. Проблемът е, че заради това младите пилоти нямат почти никаква възможност да покажат качествата си в кола от Формула 1. Единственият вариант е те да бъдат изпробвани в петък сутринта по време на Гран при уикенд, където обаче се прави компромис с подготовката за състезанието на титулярните пилоти. Затова и много малко от екипите правят този компромис.
Тазгодишното разделяне на тестовете за млади пилоти не прави лесно да се прецени показаното от участващите състезатели. Така ще е много трудно за Уилямс да преценят качествата на Валтери Ботас, който трудно ще може да се сравни с пилотите участващи за екипите на Маруся и Испания Рейсинг. Освен това различните отбори преследват различни цел, както обяснява и тим шефът на Макларън, Мартин Уитмарш.
„На всички ни е ясно, че всеки тим има различна мотивация при тези изпитания“, разказва Уитмарш. „Някои искат да видят качествата на пилотите и освен това да изпробват някои различни части. Други пък искат да напълнят касата си, защото продават тази възможност.
Първоначалната концепция на тези изпитания бе те да се провеждат в края на сезона. Смятахме, че трябва да се придържаме към тази концепция, но тя явно сега ще се промени.“
Освен всичко друго за отборите ще е трудно да сравняват състезателите помежду им, защото в четвъртък ще се кара на трасето използвано в неделя, докато в петък ще се използва южната част, наричана International Circuit.
В центъра на вниманието разбира се ще е резервният пилот на Уилямс, Валтери Ботас, който редовно взима участие в петъчните тренировки. Освен това Ботас е менажиран от съсобственика в отбора Тото Волф.
Смята се, че тези изпитания се явяват генерална проба за 22-годишния финландец, защото настоящата двойка титулярни пилоти попада под ударите на критиките по различни причини. Много по-сериозно заплашен да загуби мястото си в тима е Бруно Сена, особено ако не подобри представянето си в квалификациите.
От Уилямс не крият, че искат да използват тестовете на Силвърстоун, за да преценят, дали Ботас е узрял за титулярно място в отбора.
„В основни линии в тези два дни той ще трябва да покаже, какво може“, обясни шеф инженерът Марк Гилън. При по-малките отбори обаче очевидно става дума за допълване на бюджета на отбора.
Така в Испания Рейсинг и през двата дни ще кара Куинг-Хуа Ма. В Маруся пък явно искат да сравнят качествата на двамата използвани пилоти, като в четвъртък сутринта ще кара Макс Чилтън, а след обед ще бъде заменен от Рио Хараянто. В петъчния ден програмата ще е подобна, с тази разлика, че индонезиецът ще започне първи с изпитанията. И двамата са в програмата на Маруся за млади пилоти, като се състезават в екипа на Карлин в GP2.