Европейската Гран при се оказа разочароващо състезание за отбора на Уилямс въпреки първоначалните обнадеждаващи знаци. Пастор Малдонадо се удари с Люис Хамилтън (Макларън) два тура преди финала и макар че завърши десети, бе наказан с 20 секунди добавено време и отиде 12-и. Неговата санкция изведе съотборника му Бруно Сена на 10-о място, но точката бе малка утеха. Главният операционен инженер Марк Гилан обобщава случилото се във Валенсия.
– След сериозно обнадеждаване резултатът от Гран при на Европа бе една-единствена точка. Каква беше конкурентоспособността на FW34 през уикенда?
– Очевидно е, че сме разочаровани от факта, че не оползотворихме темпото, показано през уикенда. Но научихме много неща във Валенсия, особено по отношение управлението на гумите.
– Квалификационната скорост този сезон не отговаря съвсем на силното състезателно темпо. Третото място на Пастор в събота знак ли е за промяна?
– Квалификационното ни темпо се подобрява – полпозишънът на Пастор в Испания и третото място във Валенсия са свидетелства за това.
– Пастор бе наказан за удара с Хамилтън. Какво е вашето мнение по случая?
– Ясно е, че отборът бе разочарован да види един от автомобилите в такава ситуация преди самия финал на състезанието, но ние уважаваме решението на стюардите. И Пастор, и отборът продължиха напред и фокусът сега е да се постигне добър резултат на Силвърстоун.
– FW34 вървеше бързо през целия уикенд. Пистата във Валенсия ли пасна толкова добре на болида?
– Всъщност не, тъй като автомобилът върви наистина добре на повечето трасе. Основата ни е добра и с отличната обратна информация от пилотите ни сме в състояние да развиваме болида и да подобряваме по-слабите му страни, докато се трудим и по силните.
– Как се отразиха високите температури на износването на гумите, особено при Бруно, който бе с един питстоп?
– Гумите са чувствителни към температурата на пистата, така че управлението им е от първостепенно значение. Заедно с инженерите си Бруно свърши чудесна работа в това отношение по време на надпреварата.
– Идва домашният старт за отбора – Гран при на Великобритания. Какво можем да очакваме на Силвърстоун?
– Екипът се старае във всички стартове да оптимизира максимално представянето си и да донесе добър резултат. Подобно нещо би било особено специално в домашния ни старт.