Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Бътън пръв след третата свободна сесия във Валенсия

Бътън пръв след третата свободна сесия във Валенсия

36
0
Ромейн Грожан

Дженсън Бътън с Макларън направи най-бързата обиколка в последната тренировка преди квалификацията за Гран при на Европа днес. Той изпревари само с 93 хилядни Ромейн Грожан (Лотус), а трето време записа Кими Райконен с втория Лотус. Четвърти и пети резултат постигнаха пилотите на Форс Индия Нико Хюлкенберг и Пол ди Реста, които потвърдиха отличната си скорост от вчера, а седмо и осмо време дадоха Михаел Шумахер (Мерцедес) и Люис Хамилтън с втория Макларън, който попадна в трафик.

Тренировката започна при приятно време – 25 градуса на въздуха и 28 на асфалта, които станаха цели 38 до края на часа за подготовка.

Екипите се съсредоточиха върху настройките за квалификацията след обяд и състезанието утре и не малка част от многото нови компоненти, които тимовете тестваха вчера не бяха монтирани. Ферари се отказаха от новото предно крило с 4 отвора в страниците и по-гладък профил на най-горния елемент. Както Алонсо каза снощи – ще го пробват отново на Силвърстоун. Макларън пък промениха настройки и елементи от окачването си, като при Хамилтън то е нова версия, по-меко, с възможност за по-ниско позициониране на колата над пистата, което дава предимство в скорост и притискане.

В Ред Бул вчера разбуниха духовете с ново оформяне на каналите зад ауспусите, но още по-впечатляващ е отвора под тях, където има фуга в пода, за която отново се заговори, че може стане обект на оспорване.

Традиционно всички направиха кратки серии за събиране на данни за промените в настройките с по-твърдите гуми за уикенда медиум и чак в края на часа за подготовка пробваха софт, с които ще се правят решителните обиколки в квалификацията.

В сравнително кратките серии с медиум гумите се нуждаеха от 5-6 обиколки, за да достигнат оптимални работни параметри и най-бърз бе Себастиан Фетел, който записа 1:39.434 мин, изпреварвайки Малдонадо, Маса, Хамилтън, Райконен, Розберг и Алонсо. Повечето от пилотите на тимовете фаворити направиха по две излизания с твърди гуми, за финални решения и коригиране на някои неща, като точките на спиране спрямо работата в петък при много по-силния вятър. Бяха направени доста промени по окачванията в повечето боксове.

Ромейн Грожан бе сред първите с меки гуми софт на пистата и логично оглави класирането с 1:38.655 мин малко след средата на тренировката.

Едва в последните 10 минути всички сложиха чифта си нови меки гуми за тази тренировка и направиха своите опити с тях. Райконен остана след съотборника си, но след това Бътън постигна ново най-добро време – 1:38.562 мин.

Този резултат остана най-добрият за тренировката. В последните секунди Себастиан започна амбициозно бързата си обиколка, но изпусна втория завой и не подобри времето си. Остана 13-ти с времето си записано с медиум. Алонсо пък рязко спря в началото на опита си с меки гуми на 12-ти завои и също загуби много време. Бе съвсем малко по-бърз с меките гуми и зае само една позиция по-напред от Фетел – 12-та.

Марк Уебър пък успя да направи едва 4 обиколки в тренировката и колата му почти бе разглобена в бокса, от където увериха, че всичко ще е готово за квалификацията.