Себастиян Фетел успя да постигне най-добър резултат в последната свободна тренировка, провела се в събота сутринта в Канада. Германският пилот на Ред Бул успя да изпревари Фернандо Алонсо и Люис Хамилтън, а на трета позиция остана неговият съотборник Марк Уебър. Десетката пък се допълни от Малдонадо (Уилямс), Маса (Ферари), Шумахер (Мерцедес), Грожан (Лотус), Райконен (Лотус) и Хюлкенберг (Форс Индия).
Третата свободна тренировка бе особено интересна. Голяма част от пилотите не бяха успели да намерят оптималните настройки за състезанието и затова използваха и тази сесия за тази цел.
Конфигурацията на предното окачване на Фетел бе променена, след като той не успя да намери оптималния вариант за него. Пилотът на Ред Бул постигна успех с този вариант, като поведе в класирането около половин час преди края на сесията. При Бътън пък бе сменена торсионната щанга на предното окачване, която трябваше да му помогне за подготовката за състезанието. В крайна сметка обаче изоставането на Бътън от вчерашния ден бе значително и той остана едва на 15-а позиция.
Във Ферари пък използваха различни конфигурации на пространстовото под предното крило. Маса използваше варианта с перки отдолу, докато Алонсо се задоволи с ползването на старата конфигурация със плоскости под предния спойлер.
Голяма част от пилотите включителни Миахел Шумахер от Мерцедес използваха блокирането на колелата на предната ос, за да загреят своите гуми. Въпреки доста високите температури, около 29 градуса на въздуха, екипите отново имаха грижи със загряването на супер меките гуми и използваха този вариант, за да ги накарат да работят по-добре. Това обаче недоведе до особено положителни резултати и германецът зае едва седма позиция в тази тренировка.
Неговият съотборник Нико Розберг пък направи симулация на старт, което доведе до превъртане на съединителят му в седми завой и колата му остана там. Така Розберг остана само с една обиколка в тази трета част на квалификацията.