Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг най-бърз в последната свободна сесия в Монако

Розберг най-бърз в последната свободна сесия в Монако

35
0
Фернандо Алонсо

Нико Розберг (Мерцедес) бе най-бърз в последната свободна тренировка за Гран при на Монако. Фелипе Маса с Ферари остана втори, а трети е Себастиан Фетел (Ред Бул).

Денят започна при прекрасно време, 23 градуса температура на въздуха и 31 на пистата. В прогнозата обаче бе споменат шанс за заоблачаване и валеж по-късно, вероятно по време или след квалификацията. В тази тренировка обаче нищо такова не се случи и това бе важно, тъй като отборите трябваше да свършат работата, която изостана заради дъжда в четвъртък следобед.

Началните опознавателни обиколки бяха направени с гуми софт. Почти всички състезатели се прибраха в питовете след един тур, но Михаел Шумахер (Мерцедес) и Кими Райконен (Лотус) останаха на пистата и започнаха работа. Те дадоха и първите времена, а скоро към тях се присъедини и Нико Розберг. Финландецът имаше сериозна програма за сесията, тъй като на практика не бе карал на сухо. Той изгуби първата свободна сесия в Монако, докато отборът пренастрои управлението на колата му според неговите изисквания. Скоро бе пред пилотите на Мерцедес с време 1:18.923 мин и го подобри на 1:18.039. Райконен продължи работата си, а начело излезе Пол ди Реста с 1:17.390.

Шумахер се прибра твърде скоро в бокса, тъй като почувства проблем в задната част на автомобила си. По план той трябваше да направи дълга серия от обиколки (в Монако в съботната свободна тренировка това означава около 8), но в третата от тях се появи тревожно усещане. В пита екипът провери за евентуални грижи със скоростната кутия.

Междувременно Ромейн Грожан оглави класирането с 1:16.359 – французинът познава пистата, но през този уикенд за първи път кара на нея с болид от Формула 1. Това очевидно не му пречеше, тъй като продължи да сваля от времето си и пръв слезе под 1:16, давайки 1:15.811 мин.

Люис Хамилтън пък поиска някои промени в колата си след общо 8 тура. Макларън спокойно отмятаха задачите, а междувременно стана ясно, че изпробват различна система за смяна на задните гуми на болидите си след проблемите от предходните стартове.

В средата на тренировката Райконен сложи суперсофт и се върна трасето. Лотус бяха разделили работата за днес между него и Грожан. Финландецът бе съсредоточен върху състезанието, докато колегата му се трудеше повече върху квалификацията.

Също с най-меката смес Розберг свали 0,06 сек от постижението на Грожан и застана начело. В следващата си бърза обиколка пилотът на Мерцедес се доближи до 1:14 с 1:15.159. След прибирането си в бокса той обясни на инженерите, че именно във втория бърз тур е имал повече сцепление в задната част на F1 W03. Бе леко озадачен от поведението на автомобила, очевидно неочаквайки точно такова представяне.

Дженсън Бътън (Макларън) и Себастиан Фетел (Ред Бул) имаха грижи с настройките си. И двамата правеха редица промени по време на сесията, докато открият оптимален вариант за себе си в Монако.

Два бяха по-сериозните инциденти по време на тренировката. Пол ди Реста счупи предното крило на Форс Индия-та си. Пастор Малдонадо обаче потроши почти целия си Уилямс, след като първо удари Серхио Перес (Заубер), а след това катастрофира в бариерите. Заради този инцидент сесията бе спряна малко повече от минута преди финала си.