Бившият пилот от Формула 1 Елисео Салазар ще направи дебют в световния рали шампионат тази седмица в Аржентина. Чилиецът сподели пред wrc.com очакванията си за състезанието и какво го е накарало да опита силите си в още една автомобилна категория.
– След толкова много свършени неща през кариерата ти какво те накара да участваш и в рали?
– След Инди 500, Льо Ман и Гран при на Монако карах в Дакар и нещата се подредиха доста добре. Но всъщност аз участвам в ралита в Чили през последните 7 години, след като се оттеглих от Индикар. Спортът е много популярен там, тъй като нямаме истинска писта, а след като Дакар дойде в Южна Америка, нещата се разраснаха още повече. Конкретната възможност се появи изведнъж и дойде от страна на Продрайв. С Дейвид Ричардс се познаваме от Формула 1. Ако бях 30 години по-млад, щях да карам през целия сезон, но не съм.
– Какво направи възможно участието в Аржентина?
– През последните 17 години ме подкрепя най-голямата компания за бира в Чили – Кристал. Сега благодарение на това рали ще промотираме един от продуктите им, който е безалкохолен. В Чили тъкмо приеха много стриктен закон по отношение на карането след употреба на алкохол, така че употребата на този тип бира е препоръчителен.
– Какъв опит имаш с рали автомобилите?
– Първоначално карах Мицубиши Лансър Evo VIII, но сега съм вече на Evo X. По-голямата част от времето, когато съм карал рали автомобил, бях с деветката. Печелил съм отсечки, но това никога не е било като част от кариерата ми. По-скоро участвах като звезда в отделни чилийски надпревари, но доскоро не съм мислил за участие във WRC. Сега подхождам с огромен респект и съм много скромен.
– Кое е по-трудно – състезания на писта или ралитата?
– Определено бележките за ралитата. Това е най-голямото неизвестно. Карал съм в различни шампионати, по различни системи, но е най-трудно, когато някой ти диктува какво трябва да направиш.
– Доколко участието в Дакар ще ти помогне в Аржентина?
– Дисциплините са толкова разностранни – ралито и дългите бягания като Дакар също нямат много общи неща. Карах Хамър-а на Роби Гордън, но с него вървях на около 80%, за да стигна финала. Много ми харесва, но нещата стоят другояче, когато си с навигатор и не може да прехвърлиш много от Дакар във WRC.
– Има ли шанс да се появиш в други кръгове от WRC тази година?
– Може би, ако се справя прилично в Аржентина. Тогава евентуално догодина бих опитал пак.