Последните предсезонни тестове във Формула 1 започнаха днес на пистата Каталуния до Барселона. 10 отбора провеждат тренировки там – отсъстват Маруся и Испания Рейсинг.
Испанският отбор се надява все пак да успее да излезе на писта в неделя. Колегите им от Маруся обаче няма да имат такъв шанс, тъй като не издържаха краштестовете на ФИА.
Най-бърз до обяд пък бе Дженсън Бътън. Англичанинът е зад волана на новия Макларън МР4-27, но не бе сред най-активните на пистата. Той записа по-малко от 30 тура, докато Жан-Ерик Верн (Торо Росо) например има над 60. От екипа обаче нямаше данни за проблеми и програмата засега се изпълнява без видими грижи.
Работата на отборите е улеснена от по-високите температури в сравнение с миналата седмица. Сутринта бе 8, а на трасето – около 20 скоро след началото на сесията. Повечето тимове стартираха с твърди гуми, но постепенно в употреба влязоха и останалите смеси на Пирели. От италианската компания са доставили най-много комплекти медиум (114). Именно с по-меките гуми времената започнаха да падат сериозно в течение на тренировките.
Второ време през първата половина на деня даде Серхио Перес (Заубер). В бокса на швейцарския екип всичко бе спокойно, тимът се трудеше по сравнения поведението на колата с различни гуми и т.н. Мексиканецът спря на пистата минута преди карирания флаг, даващ началото на часа за почивка, но това бе планиран тест за разхода на гориво.
Доста по-нервни бяха хората в Лотус. Те се върнаха на писта, след като изтърваха цялата минала седмица изпитания заради проблем с шасито. Ромейн Грожан прави проби днес за отбора. Сутринта той проведе поредица аеропроверки, след което не излезе почти час, но причината бе, че това време бе необходимо на механиците да свалят всички сензори от автомобила. Засега Е20 се справя с натоварването – пилотът завъртя над 50 обиколки и бе трети в подреждането.
Поредици от серии по 8 тура правеха до момента Нико Розберг (Мерцедес) и Фелипе Маса (Ферари). И двамата изпитваха F1 W03 и F2012 с различни гуми. Конфигурациите на колите им (както и на всички останали) са максимално близки до тези, които ще се появят в Австралия на 16 март, като точно настоящите тестове ще са базата за последни опити за преценка скоростта на отделните тимове.
Междувременно Катерам трябваше да направят промяна в последния момент в програмата си, след като Хейки Ковалайнен получи хранително натравяне. Финландецът не бе в състояние да кара днес и мястото му бе заето от Виталий Петров. Отборът ще провери по-късно какво е състоянието на Хейки, за да се вземе решение дали руснакът ще продължи и утре изпитанията.
Времената до обяд:
1. | Дженсън Бътън | Макларън | 1:23.510 | – | 27 об. |
2. | Серхио Перес | Заубер | 1:23.820 | на 0.310 | 57 |
3. | Ромейн Грожан | Лотус | 1:23.959 | на 0.449 | 36 |
4. | Нико Розберг | Мерцедес | 1:23.992 | на 0.482 | 57 |
5. | Марк Уебър | Ред Бул | 1:23.993 | на 0.483 | 53 |
6. | Жан-Ерик Верн | Торо Росо | 1:24.216 | на 0.706 | 61 |
7. | Пол ди Реста | Форс Индия | 1:24.305 | на 0.795 | 48 |
8. | Фелипе Маса | Ферари | 1:24.318 | на 0.808 | 45 |
9. | Виталий Петров | Катерам | 1:24.876 | на 1.366 | 67 |
10. | Пастор Малдонадо | Уилямс | 1:25.587 | на 2.077 | 37 |