Камуи Кобаяши остана най-бърз до края на последния ден от втората серия предсезонни тестове във Формула 1. Тренировките се проведоха на пистата Каталуния до Барселона и от тях отсъства единствено отборът на Испания Рейсинг. Маруся пък бяха с миналогодишния си болид, а Лотус се изтеглиха след първата сутрин проби заради появил се проблем с шасито на техния Е20.
Пилотът на Заубер остана с неподобрено време от сутринта. Тимът обаче записа още една повреда на изпускателната система след грижите в сряда. Механиците се надяваха да успеят да поправят С31 и Камуи да има възможност да излезе малко преди края на сесията. Успяха да се справят и японецът бе обратно на пистата 45 минути преди карирания флаг. Спря на пистата 10 минути преди изтичане на времето, но причината бе планиран тест на разхода на гориво.
Втора позиция задържа най-бързият от вчера – Пастор Малдонадо. Венецуелецът е убеден в бързината на Уилямс FW34 и се труди по предварителната програма, изпитвайки елементи, правейки аеросравнения и т.н.
Пол ди Реста пък успя да измести Дженсън Бътън от третото място. Шотландецът предизвика единственото спиране на сесията преди обяд, когато излетя. По неговия VJM05 обаче нямаше сериозни поражения и екипът продължи тренировките си следобед.
Междувременно Бътън направи няколко серии от по тринайсетина тура. Интересно бе, че се движеше стабилно в рамките на 1:27-1:28 мин за обиколка, като след 11-та темпото му рязко падаше до 1:30. Един от най-често задаваните въпроси около предсезонните тестове в Гран при е колко бърз е новият МР4-27. Колата поне е издръжлива и в отбора са наистина окуражени от това, след като миналата година по същото време имаха сериозни неприятности с иновативната си изпускателна система. Проблемите бяха толкова големи, че се наложи да се върнат към по-конвенционален вариант. Дотогава обаче бяха изгубили страшно много време, докато понастоящем отхвърлиха сериозно количество задачи.
Четвърти и пети в класирането бяха Фелипе Маса (Ферари) и Марк Уебър (Ред Бул). В Скудерията точно като вчера направиха големи промени в настройките след обедната пауза. Фернандо Алонсо тестваше първите два дни на Каталуния различни конфигурации на изпускателна система и други компоненти по F2012, а бразилецът продължи в тази посока, като същевременно трупаше данни за поведението на колата.
В Мерцедес също бяха окуражени от изпитанията си. Нико Розберг повтори вчерашното постижение на Михаел Шумахер и натрупа огромно количество обиколки – близо 140. F1 W03 върви стабилно, макар че според шефа на екипа Рос Браун колата все още не е готова да печели надпревари в F1.
Хейки Ковалайнен бе най-бавен от всички днес, но поне работи по новия СТ-01. Финландецът изгуби цялата сутрин, тъй като се наложи двигателят в колата да бъде сменен. Маруся пък рано приключиха опитите да поправят строшено задно дясно окачване и Шарл Пик така и не излезе на пистата. Това не бе добра новина за французина, който ще дебютира този сезон във Формула 1 и всяка минута на трасе е важна за него.
Времената от деня:
1. | Камуи Кобаяши | Заубер | 1:22.312 | – | 145 об. |
2. | Пастор Малдонадо | Уилямс | 1:22.561 | на 0.249 | 134 |
3. | Пол ди Реста | Форс Индия | 1:23.119 | на 0.807 | 101 |
4. | Дженсън Бътън | Макларън | 1:23.200 | на 0.888 | 115 |
5. | Фелипе Маса | Ферари | 1:23.563 | на 1.251 | 103 |
6. | Марк Уебър | Ред Бул | 1:23.774 | на 1.462 | 85 |
7. | Жан-Ерик Верн | Торо Росо | 1:23.792 | на 1.480 | 92 |
8. | Нико Розберг | Мерцедес | 1:23.843 | на 1.531 | 139 |
9. | Хейки Ковалайнен | Катерам | 1:26.968 | на 4.656 | 70 |